תרופות סבתא

תרופות סבתא לכאבי ראש - כל מה שצריך לדעת!

אהבתם?

שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

עבור חלקנו הם דבר שבשגרה, רובנו הגדול חווים אותם בשלב כזה או אחר במהלך השנה ואין ספק שהם עלולים לשבש את היום שלנו ואת מצב הרוח – כאבי הראש.
הכאב הנפוץ ביותר נקרא כאב ראש מתחי (Tension Headache), הוא מורגש כלחץ בשני צידי הראש, בצוואר ובעיניים. הוא יכול להיות אפיזודי חולף אך עלול גם להיות כרוני. לרוב הוא נמשך מספר שעות או יותר. ישנם גורמים רבים העלולים להוביל לכאב ראש מסוג זה ביניהם: לחץ ומתח, פעילות מאומצת של העיניים, עייפות, לחץ על השרירים של הצוואר והכתפיים ועוד...

כמו כן ישנם כאבי ראש המופיעים בזמן וירוס ומתלווים לשאר תופעות המחלה, או כתוצאה משינויים הורמונליים, בזמן הווסת למשל.
סוג נוסף של כאבי ראש הוא כאב הראש המקבצי, המתבטא בצד אחד של הראש, ומופיע לרוב למספר דקות עד מספר שעות. זהו כאב ראש חזק במיוחד, המופיע לרוב כל יום במשך מספר שבועות ואז חולפים לתקופה ארוכה.

מלבד כל אלה ישנה מיגרנה, אך לה הקדשנו ערך נפרד שתוכלו לקרוא כאן.
כיום משככי כאבים הפכו לטיפול הנפוץ ביותר לכאבי ראש, אבל אם אתם מעדיפים להפחית בחומים שאתם מכניסים לגוף שלכם, ולסייע לו להתמודד עם הכאב בעזרת טיפול טבעי, ביתי, הנה לכם מספר דרכים:

• מסאז' לראש – היד שלכם וודאי נמשכת מאליה לעיסוי הרקות להקלה על הכאב. תוכלו לקחת זאת ברצינות ולעסות בעצמכם או לבקש ממישהו אחר – את אזור העיניים, הרקות, האף, המצח, העורף והצוואר. כדאי לכם להשתמש בשמן עיסוי ולהוסיף כמה טיפות של שמן אתרי אחד מהבאים, הידועים כמרגיעים ומשחררים: מיורן, מנטה או לבנדר.

• קומפרס לראש – עוד באזור הראש תוכלו להקל על הכאב בעזרת קומפרס למצח, שיסייע לזרז את זרימת הדם באזור ולהפיג את הכאב. טבלו מגבת במים והניחו על המצח, תוכלו לטבול אותה גם במשרה שתכינו מקמומיל ומים חמים (חכו שיתקרר מעט). ניתן גם פשוט להשתמש בסרט שיער או צעיף ולכרוך אותו סביב המצח, יבש או רטוב, כך שיהיה הדוק אך לא יילחץ יתר על המידה, השאירו אותו כך לרבע שעה.

• אמבט חם לרגליים – מה הקשר של הרגליים לראש? תרופת סבתא מוכרת זו תעזור לכם למשוך את הדם לאזור הרגליים ולהפחית את העומס על הראש. תוכלו למלא גיגית, דלי או קערה גדולה במים חמים, הניחו בה את הרגליים. תוכלו להוסיף לאמבטיה לימון, מלח או אבקת חרדל לחיזוק ההשפעה.

• חליטות צמחים – תוכלו להיעזר בחליטות צמחים מרגיעות, שישפיעו לטובה על זרימת הדם ויעזרו בשיכוך כאב הראש. צמחים מתאימים ביותר לכך יהיו – ג'ינג'ר, זעתר (עלים יבשים, לא התבלין הקנוי המכיל חומרים נוספים), לימון, כורכום, לבנדר, קמומיל, מיורן, זרעי פשתן ורוזמרין. השרו כמות נדיבה מהצמח בכוס מים חמים מספר דקות ושתו לרוויה.

• חומץ תפוחים – תרופת סבתא זו שמתאימה כמעט לכל בעיה יכולה לסייע לכם גם להתמודד עם כאב ראש. שימו כף חומץ תפוחים בכוס מים פושרים ושתו את כולה.

• שקדים – מעבר להיותם בריאים באופן כללי, שקדים מסייעים להזרמת הדם ומסייעים להתמודדות עם כאב ובכך אפקטיביים להקלה על כאבי ראש. אכלו מספר שקדים, עדיף כאלו שהשריתם במים לכמה שעות, עם קליפתם.

• אומגה 3 – מחסור באומגה שלוש עלול להוביל למצב דלקתי ולכן פעמים רבות נטילת אומגה שלוש עשויה להיות פתרון לכאבי ראש. תוכלו לקחת טבליות של שמן דגים או ממקור צמחי – פשתן.

• ירקות או לא להיות – הניחו פרוסות תפוחי אדמה או מלפפון על המצח והרקות, קישרו בעזרת צעיף כך שלא ייפלו, שכבו כך כרבע שעה.

• מים מים בששון – מחסור במים עלול להוביל לכאבי ראש חזקים, ושתיית מים מרובה עשויה להקל עליהם מאוד. הקפידו על שתייה מספקת, של מים או חליטות צמחים.

• סודה – בנוסף למים תוכלו לשתות סודה, או לחילופין כפית סודה לשתייה בכוס מים. שימו לב כי מוטב לא לצרוך במידה ואתם סובלים מלחץ דם גבוה.

• אם כאב הראש מגיע יחד עם הצטננות וגודש באף תוכלו לאכול מאכלים חריפים שיסייעו לפתיחת המעברים ויקלו על כאב הראש.

• פעילות מינית – הרבה מתרופות הסבתא שרשומות כאן מסייעות בכך שהן מזרימות את הדם באופן כללי ומושכות אותו מלמעלה באופן ספציפי. פעילות מינית עושה בדיוק את זה. הבעיה היא שפעמים רבות בזמן כאב ראש אין רצון כלל לפעילות מסוג זה, להחלטתכם אם זה שווה את הניסיון.

• קפה – כתרופה אקוטית כוס קפה עשויה לעזור להקלה על כאב ראש, זאת במידה ואינכם שותים קפה באופן קבוע, אם אתם צורכים אותו באופן קבוע גופכם כבר רגיל להשפעה וקרוב לוודאי שלא יושפע בקלות.

מספר דברים שמוטב להימנע מהם או לשים אליהם לב אם אתם נוטים לסבול מכאבי ראש:

• יש הטוענים בתוקף שהימנעות ממוצרי חלב מסייעת להם להתמודד עם כאבי ראש, תוכלו לנסות ולבדוק האם זה פועל עבורכם. במצב של מיגרנה ישנן טענות מבוססות שרצוי להימנע ממנו.

• הקפידו לישון מספיק ובאופן מסודר. אם כבר התחיל לכם כאב ראש תוכלו לנסות ולנמנם מעט על מנת לסייע לו לחלוף.

• הימנעו מהידוק של הראש – בכובע לוחץ או בשיער אסוף יתר על המידה לאורך זמן.

• אם כבר החל לכאוב לכם הראש השתדלו לאכול פירות וירקות שעיכולם לא יכביד יתר על המידה.

במידה ואתם חווים כאב ראש שאינו מוכר לכם, אם הוא מעיר אתכם מהשינה, או מופיע באופן פתאומי או אם הוא מופיע לאחר קיום יחסים ומצב זה לא קרה לכם בעבר רצוי ללכת להיבדק אצל רופא כדי למנוע חשש למצב מסוכן יותר.
אבל במידה והכאב רגיל ומוכר, קחו לכם תרופת סבתא אחת או יותר מכאן, טפלו בעצמכם, החשיכו מעט את החדר וכבו את המסך, עצמו עיניים ועזרו לו לחלוף במהרה.

תרופות סבתא לכאבי שרירים
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי שרירים

כאבי שרירים יכולים להיות מעיקים כשהם יכולים להתפשט ולהפריע לא רק לתנועה אלא גם לכאבי ראש ואחרים. הכאבים יכולים להיות תוצאה של שינה לא טובה,

לצפייה »
עששת תרופות סבתא
בריאות ורפואה

עששת תרופות סבתא

מהי עששת ? עששת היא זיהום חיידקי שגורם להרס של הרקמה הקשה (אמייל, דנטין) של השיניים. זה נגרם מהצטברות פלאק על השיניים שנגרמים מחיידקים שנמצאים

לצפייה »
דלקת בעין טיפול טבעי
בריאות ורפואה

דלקת בעין תרופות סבתא

התסמינים של דלקת בעין דלקת עיניים היא בעיה שכיחה שיכולה להיגרם על ידי חיידקים, וירוסים, פטריות או טפילים. התסמינים השכיחים ביותר של דלקת עיניים הם

לצפייה »
תרופות סבתא לכאבי מחזור
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי מחזור

היום נלמד מהם ולמה יש כאבי מחזור כאבי מחזור הם הסיבה השכיחה ביותר לילדות ונשים בגילאי 12-50 ויש המדווחות על כאבים שדומים לצירים שגורמים להן

לצפייה »
תרופות סבתא לשיעול ליחתי
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשיעול ליחתי

היום נדבר על שיעול עם ליחה ומהו הטיפול. שיעול הוא פעולת רפלקס המנקה את הגרון והריאות מריר, אבק או חלקיקים אחרים. זוהי אחת ההגנות החשובות

לצפייה »
תרופת סבתא להורדת חום
בריאות ורפואה

תרופת סבתא להורדת חום

כל מה שרציתם לדעת על חום גוף בכתבה הבאה. אז מהו חום גוף? חום גבוה אינו מחלה,  אלא, מערכת ההגנה הטבעית של הגוף  שמנסה לאותת

לצפייה »
תרופות סבתא לשן בינה
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשן בינה

שיני בינה הן הסט השלישי של הטוחנות בפה שלנו. הן ממוקמות בחלק האחורי של הפה ובדרך כלל יוצאות בסביבות גיל 17-25. ולכן קוראים להן שיני

לצפייה »
תרופות סבתא לשיעול טורדני
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשיעול טורדני

מהו שיעול ? שיעול הוא רפלקס הגנה של מערכת הנשימה שעוזר לנקות חלקיקים והפרשות מדרכי הנשימה. הוא נשמע לפעמים כשיעול נבחני, אך יכול גם להישמע

לצפייה »

תפריט נגישות

חדש באתר תרופות סבתא

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר תרופות סבתא
כי סבתא דואגת לכם גם לפרנסה 💝