תרופות סבתא

תרופות סבתא למיגרנה - דרכי הטיפול הטבעיות שגם סבתא שלך לא מכירה

אהבתם?

שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

 

מיגרנה, עבור מי שסובל ממנה עצם המילה עלולה לעורר חלחלה, לא מדובר רק בכאב ראש פועם המופיע בצד אחד של הראש לרוב, אלא גם בתחושה כללית של רגישות המתבטאת בבחילות, הקאות, שלשול או עצירות, רגישות לאור, לריח ולרעשים. לעיתים המיגרנה מלווה באאורה, מצב של אבדן ראייה או טשטוש ראייה הנמשך עד לשעה. אנשים רבים, בייחוד נשים, סובלים ממיגרנות, מדובר בהתקפים חוזרים הנמשכים בין מספר שעות למספר ימים והתקף עלול להגביל את ההתנהלות של הסובל ממנו.

הטיפול במיגרנה אינו פשוט ולכן רבים פונים לפתרונות טבעיים. אספנו עבורכם את תרופות הסבתא ומגוון שיטות טיפול טבעי שיסייעו לכם להפחית מהכאב. תוכלו גם להיעזר בערך שלנו (תרופות סבתא על כאבי ראש) אשר רבות מהעצות בו מסייעות גם במקרה של מיגרנה.
• מלפפון – מיצוי של מלפפון הוא מרענן, מקרר, עשיר במינרלים ומסייע לכאבי הראש במצב של מיגרנה. גררו על פומפייה מלפפון או מספר מלפפונים, סחטו את הנוזל ושתו אותו.

• סינון אור השמש – הקפידו להרכיב משקפי שמש כהים וכובע רחב על מנת להפחית את הגירוי שיוצר אור חזק.

• הפחיתו קפאין – אמנם הקפה מסייע לעיתים ברגעים הקריטיים של כאב הראש, אך יש סיבה טובה לחשוד שקפאין, כאשר צורכים אותו באופן קבוע, דווקא גורם לכאבי ראש ולמיגרנה. נסו לבדוק מהי השפעתו עליכם, אך שימו לב שבשלב הגמילה כאבי הראש מתחזקים ורק לאחר מכן נפסקים.

• בן חרצית – צמח זה מפחית התכווצויות ומונע דלקות והוא נמצא כיעיל לטיפול במיגרנה, הוא יעיל בעיקר למניעה ולטיפול ארוך טווח.

• קפה – על אף מה שנאמר בנוגע לקפאין לטווח הארוך, שתיית כוס קפה עם מעט לימון יכולה לסייע אם ההתקף כבר הגיע. תוכלו לחילופין להכין כוס של קפה חזק ורק להתבשם מהאדים שלו.

• פעילות גופנית – פעילות גופנית קבועה עשויה לסייע להפחית בכאב ברגע האמת, תוכלו לתרגל יוגה או מדיטציה שיסייעו גם בהורדת מתח ולחץ.

• ישנם פירות שאכילתם תסייע להתמודד עם מיגרנה, כן אכילה באופן קבוע וכן כשמגיע התקף. ביניהם: תפוח ירוק, פירות יער – פטל, דובדבנים.

• חליטות תה – תרופת סבתא שלא מאכזבת לאף מחלה, לכל צמח הסגולות המרפאות שלו, והצמחים שיסייעו לכם להתמודד עם מיגרנות הם: ג'ינג'ר, לבנדר, קמומיל, לואיזה, מליסה, לימון, ולריאן. השרו את הצמחים במים חמים במשך מספר דקות, כשהכלי סגור, סננו ושתו, תוכלו להוסיף דבש לחליטות.

• משחת קינמון – תוכלו לערבב כף קינמון עם כמות זהה של מים או של לימון, ואת המשחה למרוח על הרקות ועל אזורים שונים הסובלים מכאב. נוחו כך למשך כחצי שעה ואז שטפו או נגבו עם בד לח.

• שמנים אתריים – שמנים אלה מסייעים לנשימה צלולה ולהרגעה. תוכלו לטפטף מספר טיפות שמן רוזמרין על מטפחת ולהריח, הימנעו משימוש על העור ללא דילול, או לעסות את הרקות בעזרת שמן מנטה, שמן אזוב (זעתר) או שמן לבנדר.

• מחסור בויטמין B2 עלול להשפיע על מיגרנות, בדקו שאין לכם מחסור כזה ובמידה וכן הקפידו על תזונה שתסייע לכם להשיב את האיזון או קחו תוסף תזונה תוך התייעצות עם הרופא המטפל בכם.

• בהודו אם תבקשו במסעדה מי סודה עם לימון יציעו לכם לבחור בין גרסה מלוחה לגרסה מתוקה של המשקה. השילוב של מים, לימון ומלח מרענן מאוד ומשיב לגוף הרבה מהמינרלים שהוא זקוק להם. אך הקפידו להשתמש במלח שאינו מעובד, ושומר על הערכים התזונתיים שלו.

• מומלץ להימנע ממזונות מעובדים וממותקים יתר על המידה, כדוגמת בשר מעובד, צבעי מאכל וחומרים משמרים, ופחמימות ריקות.

כמובן שסדר יום מאוזן, שינה מספקת ושתייה מספקת גם הן מהוות מפתח לבריאות טובה. נקווה כי ההתקף הבא יפסח עליכם וכי אם הוא יגיע, אחת מהתרופות כאן יסייעו לכם להתמודד איתו.

 

תרופות סבתא לכאבי שרירים
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי שרירים

כאבי שרירים יכולים להיות מעיקים כשהם יכולים להתפשט ולהפריע לא רק לתנועה אלא גם לכאבי ראש ואחרים. הכאבים יכולים להיות תוצאה של שינה לא טובה,

לצפייה »
עששת תרופות סבתא
בריאות ורפואה

עששת תרופות סבתא

מהי עששת ? עששת היא זיהום חיידקי שגורם להרס של הרקמה הקשה (אמייל, דנטין) של השיניים. זה נגרם מהצטברות פלאק על השיניים שנגרמים מחיידקים שנמצאים

לצפייה »
דלקת בעין טיפול טבעי
בריאות ורפואה

דלקת בעין תרופות סבתא

התסמינים של דלקת בעין דלקת עיניים היא בעיה שכיחה שיכולה להיגרם על ידי חיידקים, וירוסים, פטריות או טפילים. התסמינים השכיחים ביותר של דלקת עיניים הם

לצפייה »
תרופות סבתא לכאבי מחזור
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי מחזור

היום נלמד מהם ולמה יש כאבי מחזור כאבי מחזור הם הסיבה השכיחה ביותר לילדות ונשים בגילאי 12-50 ויש המדווחות על כאבים שדומים לצירים שגורמים להן

לצפייה »
תרופות סבתא לשיעול ליחתי
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשיעול ליחתי

היום נדבר על שיעול עם ליחה ומהו הטיפול. שיעול הוא פעולת רפלקס המנקה את הגרון והריאות מריר, אבק או חלקיקים אחרים. זוהי אחת ההגנות החשובות

לצפייה »
תרופת סבתא להורדת חום
בריאות ורפואה

תרופת סבתא להורדת חום

כל מה שרציתם לדעת על חום גוף בכתבה הבאה. אז מהו חום גוף? חום גבוה אינו מחלה,  אלא, מערכת ההגנה הטבעית של הגוף  שמנסה לאותת

לצפייה »
תרופות סבתא לשן בינה
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשן בינה

שיני בינה הן הסט השלישי של הטוחנות בפה שלנו. הן ממוקמות בחלק האחורי של הפה ובדרך כלל יוצאות בסביבות גיל 17-25. ולכן קוראים להן שיני

לצפייה »
תרופות סבתא לשיעול טורדני
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשיעול טורדני

מהו שיעול ? שיעול הוא רפלקס הגנה של מערכת הנשימה שעוזר לנקות חלקיקים והפרשות מדרכי הנשימה. הוא נשמע לפעמים כשיעול נבחני, אך יכול גם להישמע

לצפייה »

תפריט נגישות