תרופות סבתא

איך מטפלים בצרידות - 16 דרכים טבעיות

אהבתם?

שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

עד שאנחנו לא מאבדים אותו, אנחנו לא זוכרים כמה הוא חשוב לנו, וכשזה כן קורה נעשה כמעט הכל כדי להחזיר אותו – הקול שלנו. צרידות מתפתחת בגלל סיבות רבות ומגוונות - שימוש לא נכון בקול, שימוש רב בו, יבלת במיתרי הקול, נטייה לצרבת, הצטננות, דלקת גרון, דלקת במיתרי הקול, עישון, אכילה של מאכלים מסוימים וסיבות נוספות.

אם אתם יודעים בשל מה אתם סובלים מצרידות – פנו לטפל בגורם עצמו, אך בינתיים אספנו עבורכם מספר תרופות סבתא שיכולות לסייע לכם להחזיר אליכם את קול הזמיר שלכם.

  • דבר ראשון, שנשמע אולי מובן מאליו – תנו מנוחה לקולכם. זוהי הזדמנות נהדרת להתאמן בהקשבה ולהימנע משימוש בקול, בייחוד באופן שמאמץ אותו.
  • עץ התה – גרגור שמן אתרי עץ התה יכול לסייע לכם להשיב את קולכם. דללו כחמש טיפות שמן בכוס מים חמימים וגרגרו. חיזרו על הפעולה מספר פעמים ביום. חשוב להיזהר ולא לבלוע את השמן, ולכן לא מומלץ לשימוש בילדים.
  • זעתר ואורגנו – שני צמחים עוצמתיים אלו יעילים מאוד למצב של צרידות. תוכלו להכין מהעלים הטריים או היבשים חליטה מרוכזת ולשתות או לגרגר אותה. בנוסף תוכלו לשתות את תמצית האורגנו מדוללת במים.
  • מי מלח – ערבבו היטב כפית מלח בכוס מים פושרים, עד להמסה מלאה. גרגרו את מי המלח מספר פעמים ביום לשמירה על גרון בריא.
  • גוגל מוגל – תרופת סבתא ידועה לצרידות. מורכבת מחלמון ביצה חי המעורבב עם כוס חלב חם ומעט דבש. למבוגרים תוכלו להוסיף גם מעט משקה אלכוהולי לטובת הבריאות והטעם. לחילופין תוכלו לערבב את החלמון עם מיץ לימון ודבש או עם שמן זית, שטוב גם הוא לבריאות הגרון. שימו לב שלנשים בהיריון רצוי להימנע מאכילת ביצים חיות. כמו כן זכרו כי ישנה סכנה בשימוש בביצים חיות והקפידו להשתמש בביצים איכותיות, שלמות ללא סדקים.
  • להבריא בהנאה – פירות – ישנם מספר פירות שאכילתם או מוטב שתיית מים בהם בושלו יכולה לסייע לכם להחזיר את הקול, כך תיהנו מתרופה ביתית וטעימה. פירות אלו הם אגסים, תותים, תפוחים, תאנים.
  • אדים – מלאו כלי גדול במים רותחים, הוסיפו למים מספר טיפות שמן אתרי שיש ברשותכם, מקמו את ראשכם מעל הכלי, כסו בבד כך שהאדים לא יתפזרו ונשמו כך מספר דקות.
  • צנון ולפת – ירקות חריפים אלו מסייעים להשבת הקול. בשלו אותם זמן ממושך במים, סננו ושתו את המים לאורך היום, אפשר גם בתוספת דבש. כמובן שרצוי לאכול גם את הירק עצמו. לחילופין תוכלו להניח מעט דבש על חצי צנון שחתכתם בו כמה חיתוכים, להשאיר לדבש לשבת כחצי שעה עד שנוזלי הצנון ייגרו אל תוך הדבש ולאכול אותו.
  • חליטות צמחים – תוכלו לגרגר חליטה מרוכזת מהצמחים הבאים או לשתות אותה כתה פושר (רצוי לא לשתות חם מדי): מרווה, קינמון, שורש כורכום, טימין (קורנית), ג'ינג'ר (זנגביל), הל, בוצין מפורץ, הוסיפו לימון ודבש לתה שלכם לבריאות טובה ולטעם נהדר.
  • חומץ תפוחים, טיפול ביתי שאף פעם לא מכזיב. ערבבו שתי כפות חומץ בכוס מים פושרים, גרגרו היטב. תוכלו גם לשתות כף חומץ בכוס מים אך רצוי לא לשתות את המים שגרגרתם כי הם מכילים חיידקים רבים אותם כדאי להוציא החוצה.
  • חימום הגרון – הקפידו לשמור על הגרון שלכם מחומם בעזרת צעיף, או אף הניחו בעדינות כרית חימום או בקבוק חם פושרים, גם מקלחת חמה יכולה לסייע.
  • זרעי חבוש – תוכלו לבשל כעשרים זרעי חבושים בשתי כוסות מים ולשתות מהמרתח לאורך היום.
  • אולמוס – תוכלו להכין מרתח מקליפת גזע האולמוס במים ולשתות שלוש פעמים ביום לטיפול טבעי בצרידות. יש להימנע משימוש בזמן היריון.
  • מים – שתו הרבה מים, מוטב פושרים, והקפידו לשתות לאורך כל שעות היום, מעט בכל פעם.
  • דבש חרובים – מעבר לכך שאתם עלולים להתמכר לטעם המיוחד שלו, דבש חרובים יכול לסייע לכם להיפטר מהצרידות, קחו כפית מהדבש והתענגו על ירידתו בגרון.
  • השתדלו להימנע ממאכלים חריפים, מטוגנים, עישון, קפאין ואלכוהול.

הצרידות לרוב עוברת מעצמה אם אנחנו נותנים לה את הזמן, תרופות סבתא אלו יכולות לסייע לכך שתעבור יותר במהרה. עם זאת אם הצרידות לא חולפת לאחר שבוע וחצי – שבועיים כדאי לגשת לרופא לבדוק שלא מדובר רק בתופעת לוואי למצב מורכב יותר.

אם אתם סובלים מצרידות חוזרת כתוצאה משימוש לא נכון בקול שקלו ללכת לקלינאית תקשורת שמסייעת לשפר את השימוש במיתרי הקול ויכולה לשים סוף לצרידות שלכם.

אולי יעניין אותך גם:
מדריך בנושא תרופות סבתא לכאבי גרון ושיעול
או מדריך בנושא איך תרופות סבתא לדלקת גרון

 

תרופות סבתא לכאבי שרירים
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי שרירים

כאבי שרירים יכולים להיות מעיקים כשהם יכולים להתפשט ולהפריע לא רק לתנועה אלא גם לכאבי ראש ואחרים. הכאבים יכולים להיות תוצאה של שינה לא טובה,

לצפייה »
עששת תרופות סבתא
בריאות ורפואה

עששת תרופות סבתא

מהי עששת ? עששת היא זיהום חיידקי שגורם להרס של הרקמה הקשה (אמייל, דנטין) של השיניים. זה נגרם מהצטברות פלאק על השיניים שנגרמים מחיידקים שנמצאים

לצפייה »
דלקת בעין טיפול טבעי
בריאות ורפואה

דלקת בעין תרופות סבתא

התסמינים של דלקת בעין דלקת עיניים היא בעיה שכיחה שיכולה להיגרם על ידי חיידקים, וירוסים, פטריות או טפילים. התסמינים השכיחים ביותר של דלקת עיניים הם

לצפייה »
תרופות סבתא לכאבי מחזור
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי מחזור

היום נלמד מהם ולמה יש כאבי מחזור כאבי מחזור הם הסיבה השכיחה ביותר לילדות ונשים בגילאי 12-50 ויש המדווחות על כאבים שדומים לצירים שגורמים להן

לצפייה »
תרופות סבתא לשיעול ליחתי
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשיעול ליחתי

היום נדבר על שיעול עם ליחה ומהו הטיפול. שיעול הוא פעולת רפלקס המנקה את הגרון והריאות מריר, אבק או חלקיקים אחרים. זוהי אחת ההגנות החשובות

לצפייה »
תרופת סבתא להורדת חום
בריאות ורפואה

תרופת סבתא להורדת חום

כל מה שרציתם לדעת על חום גוף בכתבה הבאה. אז מהו חום גוף? חום גבוה אינו מחלה,  אלא, מערכת ההגנה הטבעית של הגוף  שמנסה לאותת

לצפייה »
תרופות סבתא לשן בינה
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשן בינה

שיני בינה הן הסט השלישי של הטוחנות בפה שלנו. הן ממוקמות בחלק האחורי של הפה ובדרך כלל יוצאות בסביבות גיל 17-25. ולכן קוראים להן שיני

לצפייה »
תרופות סבתא לשיעול טורדני
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשיעול טורדני

מהו שיעול ? שיעול הוא רפלקס הגנה של מערכת הנשימה שעוזר לנקות חלקיקים והפרשות מדרכי הנשימה. הוא נשמע לפעמים כשיעול נבחני, אך יכול גם להישמע

לצפייה »

תפריט נגישות