תרופות סבתא

איך נפטרים מליחה - 13 תרופות סבתא טבעיות

אהבתם?

שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

הליחה היא הדרך של הגוף שלנו להילחם בחיידקים שחודרים אלינו לגוף. זהו נוזל שקוף בבסיסו המכיל בין השאר נוגדנים של מערכת החיסון. הליחה תופסת חיידקים תחילה והורגת אותם, במצב תקין הליחה השקופה נספגת בגוף באופן טבעי. אבל במידה ויש מחלה, ומצטברים הרבה חיידקים, נוצר גודש, הליחה רוצה לצאת החוצה על מנת להרחיק אותם מהגוף.

מצב של הצטברות ליחה גורם לתחושת גודש, באזור האף הוא מתבטא בנזלת, ובאזור הגרון בצורך לירוק את הליחה, בגודש בדרכי הנשימה, בעודף נוזל בחלל הפה, שיעול ועוד. פעמים רבות הליחה מלווה במחלה אחרת, שיעול, דלקת אוזניים או גרון, היא עשויה אף לבשר את בואה של אחת מהמחלות האלה, והתייחסות אליה תוך טיפול בה יכולות לסייע למניעת התפתחותן של המחלות.

ליחות בצבעים שונים מעידות על הגורמים להתפתחותן.
ליחה שקופה או לבנה היא ליחה תקינה. לרוב היא נספגת בגוף באופן טבעי אך לעתים גם היא מופרשת החוצה.
ליחה צהובה – מהווה סימן לזיהום, תלווה לרוב מחלות חיידקיות.
ליחה חומה – עלולה להופיע אצל מעשנים או לחילופין בעקבות שהות באזור עם זיהום אוויר.
ליחה עם דם – במקרה זה יש לפנות לרופא, לוודא שלא מדובר במחלה מורכבת יותר.
ליחה צהובה – ירוקה – יכולה להופיע בעקבות זיהום או מחלה מורכבת יותר בריאות (דלקת ריאות למשל).

בכל המקרים האלה, למעט ליחה עם דם, ניתן להתחיל בטיפול בעזרת תרופות סבתא, שיסייעו לכם להקל בסימפטומים אך לא ייעצרו את הפעילות החשובה של הגוף בסילוק הגורמים הלא רצויים:

• עיסוי בית החזה – תוכלו לעסות את בית החזה, לשם כך היעזרו בשמן עיסוי או בשמן זית, תוכלו לחמם אותו מעט אך לוודא שהוא לא חם מדי לפני השימוש. אם יש ברשותכם כדאי להוסיף לשמן טיפה של שמן אתרי המתאים לכך – לבנדר, קינמון, אקליפטוס ועוד... עסו בתנועות רחבות את אזור בית החזה, מהפנים אל החוץ. שימו לב לשמור על החום לאחר העיסוי.

• עיסוי פנים – תוכלו לעשות זאת ללא שמן או עם שמן. במידה ותבחרו בשמן ותרצו להוסיף שמן אתרי השתמשו באחד עדין המתאים לשימוש על הפנים ודאגו לדלל טיפה של שמן אתרי בכמות גדולה של שמן בסיס (שמן זית/שקדים/עיסוי). על כיוון התנועות להיות ממרכז הפנים כלפי חוץ. מהאף, מעל הגבות ומתחת לעיניים.
• אכלו מזונות המנקזים את הליחה ומפחיתים אותה:

o תבלינים חריפים כגון – ג'ינג'ר, ציפורן, הל, ציפורן, פלפל שחור, כורכום, כמון, קינמון.
o מאכלים חריפים: חזרת, צנון, חרדל, שום ובצל (עדיף חיים), אם מתחשק לכם להתפנק בסושי תוכלו לאכול אותו עם הרבה ווסאבי.
o ירקות ירוקים ובייחוד עלים – ברוקולי, כרישה, קישואים, בצל ירוק, פטרוזיליה, אורוגולה, סלרי, נבטים, רוקט. תוכלו להכין לכם שייק מעלים ירוקים, לטעם נעים הוסיפו מלפפון, תפוח ירוק ומעט מים.
o גמבה (פלפל אדום) מצוינת למצב של ליחה.
o אם יוצא לנו מרק דליל מדי, אנחנו מוסיפים גריסי פנינה שיספגו את כל הנוזלים, גם במקרה של ליחה גריסי פנינה יוכלו לעזור. מעבר לכך דגנים וקטניות מלאים שונים יהיו גם הם מועילים – שעועית מאש, אורז מלא, קינואה.
o פירות: תפוח ירוק, דובדבנים.

• הקפידו לשתות הרבה, מים בעיקר אך תוכלו כמובן גם ליהנות מחליטות הצמחים שיפורטו מטה. תוכלו להוסיף למים מעט מלח (רצוי טבעי) על מנת לעזור בייבוש של הנוזלים הרבים.

• חליטות צמחים – גם הנוזל החם היורד בגרון וגם הצמחים השונים ייעשו פלאים ויסייעו לכם להיפטר מהליחה: הג'ינג'ר, מלך תרופות הסבתא, בשילוב עם דבש ועם לימון ייעשה את העבודה, לאמיצים – תוכלו להוסיף כורכום. תימין (קורנית), זעתר, מרווה, זרעי אניס, שורש ליקוריץ יוכלו כולם לסייע בחליטות. שימו לב לשים כמות מספקת של הצמח ולהשרות מספיק זמן במים רותחים עד למיצוי מרבי.

• אמבט חם – אם יש ברשותכם אמבטיה תוכלו ליהנות מטיפול ביתי מפנק. הוסיפו מספר טיפות שמן אתרי לאווירה נעימה. הקפידו שחדר המקלחת לא יהיה קר מדי ונסו לשמור שכל גופכם יהיה בתוך המים מלבד הראש.

• אם אמבט גדול עליכם תוכלו להניח בקבוק חם או כרית חימום על החזה ובקרבת הגרון ולקבל אפקט דומה של ריכוך הליחה והוצאתה.

• שאיפת אדים – תרופת סבתא מצוינת לבעיות של ליחה ודרכי הנשימה. מלאו כלי במים רותחים, טפטפו מספר טיפות (עד שבע לערך) של שמן אתרי אקליפטוס, מנטה, עץ התה או אחר שיש ברשותכם. מקמו את ראשכם מעל הכלי והניחו מגבת מעל ראשכם כך שהאדים יתנקזו אליכם. נשמו כך במשך כעשר דקות.

• זמזום – אתם לא תאמינו, וודאי הקול שלכם לא במיטבו במצב של ליחה מעיקה, ובכל זאת קחו לכם רגע של נחת, שימו מוזיקה, וזמזמו איתה (לא, אל תתחילו לשיר בקולי קולות, עם כמה שזה מפתה). אתם יכולים לשלב את זה עם האמבט החם ובכל תזכו בערב של פינוק. הוויברציות במיתרי הקול יסייעו לליחה שהצטברה לפנות את מקומה.

• מי מלח – תרופת סבתא מצוינת למצב של ליחה. השתמשו במים שהורתחו, ערבבו כוס מים חמים עם חצי כפית עד כפית של מלח, תוכלו להוסיף מעט סודה לשתייה. ערבבו היטב. גרגרו את מי המלח כשהם לא חמים יתר על המידה. לגודש באף ניתן להשתמש בטפטפת ולהחדיר לכל נחיר. השתמשו פעם או פעמיים ביום.

• הימנעו או הפחיתו מזונות מיצרי ליחה:
o מוצרי חלב למיניהם.
o מוצרים מקמח לבן (פסטה, לחם ומאפים שונים).
o ביצים.
o בוטנים (ומאכלים העשויים מהם כדוגמת במבה).
o סוכר מעובד (כלומר לא זה שמגיע מפירות), באופנים השונים שאתם צורכים אותו.
o מאכלים מטוגנים.
o צמצמו את המזון המעובד שאתם צורכים.
o אלכוהול.
o פירות הדר.
o בננות.
o קפה.

ליחה היא מצב לא נעים המשמש את הגוף שלנו על מנת להתנקות. שימוש בתרופות סבתא טבעיות מאפשר לגוף לרפא את עצמו תוך עזרה וחיזוק מצידנו.

אולי יעניין אותך גם מאמר בנושא תרופות סבתא לכאבי אוזניים או 15 תרופות סבתא צינון
או שאולי אתה סובלת מאפטות ומחפש תרופות סבתא לאפטות?

תרופות סבתא לכאבי שרירים
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי שרירים

כאבי שרירים יכולים להיות מעיקים כשהם יכולים להתפשט ולהפריע לא רק לתנועה אלא גם לכאבי ראש ואחרים. הכאבים יכולים להיות תוצאה של שינה לא טובה,

לצפייה »
עששת תרופות סבתא
בריאות ורפואה

עששת תרופות סבתא

מהי עששת ? עששת היא זיהום חיידקי שגורם להרס של הרקמה הקשה (אמייל, דנטין) של השיניים. זה נגרם מהצטברות פלאק על השיניים שנגרמים מחיידקים שנמצאים

לצפייה »
דלקת בעין טיפול טבעי
בריאות ורפואה

דלקת בעין תרופות סבתא

התסמינים של דלקת בעין דלקת עיניים היא בעיה שכיחה שיכולה להיגרם על ידי חיידקים, וירוסים, פטריות או טפילים. התסמינים השכיחים ביותר של דלקת עיניים הם

לצפייה »
תרופות סבתא לכאבי מחזור
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי מחזור

היום נלמד מהם ולמה יש כאבי מחזור כאבי מחזור הם הסיבה השכיחה ביותר לילדות ונשים בגילאי 12-50 ויש המדווחות על כאבים שדומים לצירים שגורמים להן

לצפייה »
תרופות סבתא לשיעול ליחתי
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשיעול ליחתי

היום נדבר על שיעול עם ליחה ומהו הטיפול. שיעול הוא פעולת רפלקס המנקה את הגרון והריאות מריר, אבק או חלקיקים אחרים. זוהי אחת ההגנות החשובות

לצפייה »
תרופת סבתא להורדת חום
בריאות ורפואה

תרופת סבתא להורדת חום

כל מה שרציתם לדעת על חום גוף בכתבה הבאה. אז מהו חום גוף? חום גבוה אינו מחלה,  אלא, מערכת ההגנה הטבעית של הגוף  שמנסה לאותת

לצפייה »
תרופות סבתא לשן בינה
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשן בינה

שיני בינה הן הסט השלישי של הטוחנות בפה שלנו. הן ממוקמות בחלק האחורי של הפה ובדרך כלל יוצאות בסביבות גיל 17-25. ולכן קוראים להן שיני

לצפייה »
תרופות סבתא לשיעול טורדני
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשיעול טורדני

מהו שיעול ? שיעול הוא רפלקס הגנה של מערכת הנשימה שעוזר לנקות חלקיקים והפרשות מדרכי הנשימה. הוא נשמע לפעמים כשיעול נבחני, אך יכול גם להישמע

לצפייה »

תפריט נגישות