צמחי מרפא

זרעי פשתן - צמחי מרפא ברפואה הטבעית

אהבתם?

שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

זרעי פשתן, שמקורם לפני אלפי שנים במזרח התיכון, מהווים מקור לרכיבים תזונתיים חשובים. מאחר שהם שופעים בחומצות שומן מסוג אומגה 3, בחלבון ובסיבים תזונתיים, זרעי הפשתן זוכים לאחרונה להכרה כמזון צמחי בריא ועשיר. היתרונות הבריאותיים שלהם מגוונים וכוללים שמירה על הלב ועל כלי הדם, הפחתת הכולסטרול, טיפוח העור, התמודדות עם עצירות – ואפילו טיפול בדיכאון.

צמחונים וטבעונים (ואנשים אחרים שלא אוכלים דגים) מתמודדים עם אתגר תזונתי בכל הנוגע לאומגה 3, קבוצת של חומצות שומן המצויה בכמויות גדולות בעיקר בדגים. אחד מן המקורות הצמחיים הבלעדיים של אומגה 3 הם זרעי הפשתן. מחקרים הוכיחו כי החומצה האלפא-לינולנית (ALA), חומצת השומן המצויה בשפע בזרעי הפשתן, מונעת הצטברות של הכולסטרול הרע בכלי הדם של הלב, מפחיתה את הסיכויים לדלקות בעורקים ומונעת צמיחה של גידולים. נוסף לכך, ה-ALA עוזרת בוויסות מערכת החיסון, במניעה של מחלות אוטואימוניות ובשמירה על תפקוד תקין של המוח ועל ההתפתחות שלו אצל תינוקות.

נוכחות ה-ALA והרכיבים נוגדי-החמצון המצויים בזרעי הפשתן מסייעת לשמירה על העור. ההשפעה האנטי-דלקתית שלהם מאטה את הזדקנות העור, עוזרת בהחלמה ובהגלדה של פצעים ובטיפול בבעיות עור כמו פסוריאזיס ואקזמה. כמו כן, ה-ALA מסייעת במניעה של תופעות כמו עור יבש, קשקשת ונשירת שיער, מפחיתה גירויים ואדמומיות, מחזקת את האלסטיות של העור – ואף מונעת אקנה. זרעי הפשתן מכילים גם נוגדי-חמצון, אשר מעכבים היווצרות של קמטים, ובשילוב עם ה-ALA הם מייצרים תהליכים של חידוש תאי העור והעשרה של העור בלחות.

נוסף לכך, זרעי הפשתן מכילים פיטואסטרוגנים בעלי איכויות אנטי-דלקתיות, ולכן הם עוזרים במניעה של סוכרת ובטיפול בה. מחקרים הראו שצריכה קבועה של זרעי פשתן עוזרת להפחתת הגלוקוז והאינסולין בדם וכן להורדת לחץ הדם. כמו כן, הפיטואסטרוגנים מקלים על מצבים של חוסר איזון הורמונלי. מחקרים רבים הוכיחו כי נוכחותם של רכיבים נוגדי-חמצון בזרעי הפשתן עוזרת למניעה של מחלות לב וסרטן.

הסיבים התזונתיים, המצויים בשפע בזרעי הפשתן, עוזרים לשמירה על מערכת העיכול. הם מקלים על מצבים של עצירות, גסטריטיס (דלקת ברירית הקיבה) וצרבות. מאחר שזרעי הפשתן עשירים גם בשומנים, הם מקנים תחושה של שובע ומשמנים את מערכת העיכול באופן המקל עליה.

כמו כן, ידוע כי מחסור באומגה 3 גורם לעייפות, לשינויים במצב-הרוח ולבעיות קוגניטיביות כמו זיכרון לקוי וירידה ביכולות הריכוז. מחקרים מראים כי צריכה יומיומית של זרעי פשתן, העשירים ב-ALA, עשויה לשפר את מצב-הרוח, לתרום לתפקודים הקוגניטיביים ולהפחית סימפטומים של דיכאון.

לסיכום, סגולות המרפא של זרעי הפשתן מגוונות וחשובות, ויכולות לתרום לחיזוק הגוף והנפש. חשוב לזכור כי זרעי הפשתן לא מתעכלים בגוף בשלמותם – ועל כן יש לטחון אותם לפני האכילה.

צמחי מרפא

לימון כצמח מרפא ברפואה הטבעית

הלימון, שמקורו בדרום אסיה, נמצא בשימוש רווח בכל העולם – במטבחים שלנו, בתרופות ובמוצרי הקוסמטיקה שלנו ואפילו בחומרי הניקוי. היתרונות הרפואיים שלו כוללים שמירה על

לצפייה »

תפריט נגישות