תרופות סבתא

תרופות סבתא לבחילות - 19 תרופות טבעיות בדרך הטבע

אהבתם?

שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

בחילות, המילה הזו כשלעצמה מעלה אצל חלקנו בחילה, התחושה שהבן מתהפכת, רוצה להוציא החוצה את כל מה שנכנס אליה בשעות האחרונות. לעיתים הבחילה מלווה בסחרחורת, חולשה, התכווצויות ואי נעימות בגרון. בחילות הן האיתות של הגוף על הצורך להקיא, לפלוט החוצה משהו שהכנסנו אליו ולא עושה לו טוב. לכן פעמים רבות לא כדאי להפסיק בחילה בעזרת תרופות. מזל שיש לא מעט תרופות סבתא ביתיות וטבעיות שיכולות לעשות את העבודה, מבלי לכפות על הגוף דבר.

בחילות נובעות ממספר רב של גורמים:

  • קלקול קיבה – אם אכלנו משהו מקולקל שהגוף שלנו רוצה להיפטר ממנו הדרך המהירה ביותר היא הקאה.
  • וירוס – ישנן מחלות המלוות בבחילות ובהקאות.
  • בחילות היריון – מרבית הנשים, כ-80% סובלות מבחילות בשליש הראשון של ההיריון.
  • בחילות נסיעה – יש הסובלים מבחילות בנסיעות/טיסות/שיט. גם את מי שלא סובל מהבעיה באופן קבוע עלולה לתקוף בחילה בנסיעות פתלתלות ובשיט סוער.
  • בחילות בזמן מחזור – יש מי שהיום הראשון למחזור מלווה אצלן בבחילות קשות.
  • לחץ – לחץ וחרדה עשויים לעורר בחילות אצל מי שרגיש לכך.
  • מחסור ב- B6 או במגנזיום.
  • שתייה מרובה של אלכוהול.
  • כאבי מחזור (לחצי כאן למאמר שלנו אודות 13 תרופות סבתא לכאבי מחזור)

תרופות סבתא להתמודדות עם בחילה:

  1. ג'ינג'ר (זנגביל) – זוהי תרופת סבתא בדוקה שנוסתה והוכחה כיעילה. הכינו לעצמכם חליטה משורש ג'ינג'ר טרי או קפוא. מוטב לגרר את השורש כך שניתן יהיה להוציא ממנו את המירב. שימו בכוס מים חמים, המתינו מספר דקות ושתו לרוויה. ניתן גם ללעוס מעט ג'ינג'ר פשוט כך, אם אתם נהנים מהטעם.
  2. לימון – בכל דרך שתבחרו לצרוך לימון, בין אם תריחו אותו בשעת נסיעה פתלתלה, תשתו אותו בכוס מים חמימים או תכרסמו אותו כמות שהוא לימון יעזור לכם להתגבר על בחילות.
  3. נענע – תה נענע (מנטה) יכול אף הוא לסייע במצב של בחילה. עם זאת מומלץ להימנע משתייה מרובה של נענע במהלך היריון.
  4. חליטות עלים שונות – מלבד הנענע יש עוד כמה צמחים שחליטה שלהם יכולה להקל על בחילה – חלטו מרווה, מליסה או קמומיל ושתו. לחליטות אלה ניתן להוסיף מעט כמון, הל וציפורן, אך בדקו אם ריחם החזק נעים לכם או מגביר את הבחילה.
  5. חליטות זרעים – גם זרעי קימל, שומר ואניס יכולים לסייע בהקלה על בחילה. הקפידו להשאיר אותם כמה דקות במים רותחים או אפילו בשלו אותם מעט על אש קטנה על מנת למצות מהם את החומרים המרפאים באופן מיטבי.
  6. בשלו אורז לבן בהרבה מים, לאחר הבישול סננו את המים שבושל בהם האורז ושתו מהם, מומלץ להוסיף גם מעט מלח. תרופת סבתא זו טובה גם למקרים של שלשול, כי היא משיבה חומרים חשובים לגוף באופן שהוא מסוגל לקבלם. תוכלו גם לאכול מעט מהאורז אם תרצו.
  7. משקאות מתוקים – תוכלו להמתיק את התה, או לערבב סוכר במים ולשתות מעט בכל פעם. יש המוכנים להישבע שקולה רגילה היא מה שמעביר להם את הבחילה, עם זאת מומלץ להימנע ממשקאות מוגזים אחרים.
  8. חלב – תוכלו לשתות חלב, אשר הבסיסיות שלו מסייעת במצב של גירוי וחומציות בו הקיבה נמצאת.
  9. תה קינמון – הריח הנהדר שלו וההשפעה הטובה שלו על מערכת העיכול יסייעו לכם להרגיע את הבטן, תוכלו לשלב אותו עם מיץ לימון או ליים.
  10. קומפרס ערק לבטן – בעבר לכל סבתא היה בקבוק ערק לכל מחלה. שימו מעט ערק על צמר גפן והניחו על הבטן, כסו את האזור היטב ושמרו על החום.
  11. לשתות – כשתוקפת אותנו בחילה אין לנו כל רצון לרוב להכניס שום דבר נוסף לבטן. עם זאת, בייחוד אם הבחילה מלווה בהקאות, חשוב להקפיד לשתות על מנת להימנע מהתייבשות. יש אנשים שקל להם יותר לשתות מים קרים בזמן בחילות, תוכלו גם לשתות מעט בכל פעם אך הקפידו על השתייה.
  12. סודה לשתייה – תוכלו לערבב כפית סודה לשתייה בכוס מי ברז ולשתות. לא מומלץ לנשים בהיריון.
  13. קרח או קרטיב עם טעם עדין – תוכלו למצוץ מעט קרח/ קרח בטעם לימון שתכינו עם כמה טיפות מיץ/ או קרטיב עדין כלשהו.
  14. אכילה – חשוב להקפיד לאכול כל פעם קצת אך להקפיד לאכול, על מנת שלא להשאיר את הבטן ריקה לגמרי. במצב של בחילה מומלץ לאכול צנים או קרקר. לבחילות היריון מומלץ לאכול צנים בסמוך לקימה בבוקר, על מנת להימנע מבטן ריקה.
  15. חומץ תפוחים – מומלץ למהול ככף חומץ תפוחים בכוס מים. ניתן להוסיף דבש להקלה על הטעם.
  16. מי חמוצים – תוכלו לשתות מהמים בהם מושרים חמוצים – מלפפונים, או כרוב כבוש, עדיף ביתי כמובן, זה יסייע לבחילה. ערבו כף מהנוזל בכוס מים ושתו לאורך היום.
  17. קומפרס קרח – תוכלו להצמיד מעט קרח או משהו מהמקפיא, לאחר שתעטפו אותו במגבת, לאזור הפנים, זה עשוי להפחית מעט את תחושת הבחילה.
  18. מיץ חמוציות – תוכלו לשתות מיץ חמוציות טבעי להקלה על בחילה.
  19. חוסרים במגנזיום ובויטמין B6 עשויים להוות מקור לבחילות. וודאו כי אין לכם חוסר כזה ובמידה ויש צרכו מאכלים העתירים בחומרים אלה, או לחילופין קחו תוסף מזון, התייעצו על כך עם הרופא/ה שלכם.

בחילות הן חוויה לא נעימה שרבים מאיתנו סובלים ממנה מסיבות שונות. הן מאותתות לנו על מצב בגופנו אליו כדאי שנפנה את הקשב, עם זאת רצוי וכדאי להקל על הבחילות בעזרת טיפולים ביתיים ותרופות סבתא, כמובן שמומלץ לנשום אוויר צח ולנוח, פעולות אלה גם יסייעו לחלוף הבחילה. אם הבחילות לא עוברות לאחר יותר מעשרים וארבע שעות מומלץ לגשת לרופא.

תרופות סבתא לכאבי שרירים
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי שרירים

כאבי שרירים יכולים להיות מעיקים כשהם יכולים להתפשט ולהפריע לא רק לתנועה אלא גם לכאבי ראש ואחרים. הכאבים יכולים להיות תוצאה של שינה לא טובה,

לצפייה »
עששת תרופות סבתא
בריאות ורפואה

עששת תרופות סבתא

מהי עששת ? עששת היא זיהום חיידקי שגורם להרס של הרקמה הקשה (אמייל, דנטין) של השיניים. זה נגרם מהצטברות פלאק על השיניים שנגרמים מחיידקים שנמצאים

לצפייה »
דלקת בעין טיפול טבעי
בריאות ורפואה

דלקת בעין תרופות סבתא

התסמינים של דלקת בעין דלקת עיניים היא בעיה שכיחה שיכולה להיגרם על ידי חיידקים, וירוסים, פטריות או טפילים. התסמינים השכיחים ביותר של דלקת עיניים הם

לצפייה »
תרופות סבתא לכאבי מחזור
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי מחזור

היום נלמד מהם ולמה יש כאבי מחזור כאבי מחזור הם הסיבה השכיחה ביותר לילדות ונשים בגילאי 12-50 ויש המדווחות על כאבים שדומים לצירים שגורמים להן

לצפייה »
תרופות סבתא לשיעול ליחתי
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשיעול ליחתי

היום נדבר על שיעול עם ליחה ומהו הטיפול. שיעול הוא פעולת רפלקס המנקה את הגרון והריאות מריר, אבק או חלקיקים אחרים. זוהי אחת ההגנות החשובות

לצפייה »
תרופת סבתא להורדת חום
בריאות ורפואה

תרופת סבתא להורדת חום

כל מה שרציתם לדעת על חום גוף בכתבה הבאה. אז מהו חום גוף? חום גבוה אינו מחלה,  אלא, מערכת ההגנה הטבעית של הגוף  שמנסה לאותת

לצפייה »
תרופות סבתא לשן בינה
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשן בינה

שיני בינה הן הסט השלישי של הטוחנות בפה שלנו. הן ממוקמות בחלק האחורי של הפה ובדרך כלל יוצאות בסביבות גיל 17-25. ולכן קוראים להן שיני

לצפייה »
תרופות סבתא לשיעול טורדני
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשיעול טורדני

מהו שיעול ? שיעול הוא רפלקס הגנה של מערכת הנשימה שעוזר לנקות חלקיקים והפרשות מדרכי הנשימה. הוא נשמע לפעמים כשיעול נבחני, אך יכול גם להישמע

לצפייה »

תפריט נגישות