תרופות סבתא

תרופות סבתא לכאבי שיניים - המדריך המלא והטבעי

אהבתם?

שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

מי שסבל כאב שיניים רציני בחייו יודע שהוא יכול לגרום ללילה ללא שינה, להרוס יום עבודה ולייאש מאוד. שיניים הן נושא שצריך להיות מטופל באחריות וברצינות ורצוי לגשת בהקדם לרופא השיניים. אך אם הכאב תופס אתכם באמצע הלילה, או שהתור הפנוי הבא הוא עוד יומיים, או אם הכאבים התוקפים אתכם הם כאבים של אחרי טיפול אצל הרופא, תוכלו להיעזר בינתיים, להרגעה, בכמה מתרופות הסבתא שריכזנו עבורכם.

יש סיבות שונות לכאב שיניים – החל מכאבי בקיעת השיניים של ילדים, דרך דלקות חניכיים, חורים בשיניים (עששת), עקירת שיניים, סתימות שנופלות, זיהום בשיניים, כתר שנופל, חשיפה של שורשי השן, נסיגה של החניכיים.

התפתחות של בעיות בשיניים נובעת בעיקר בשל הזנחה של הטיפול והניקוי – לפי המלצת רופא השיניים, בשל אכילה של מאכלים הפוגעים בשיניים למשל סוכרים ומזון מעובד יתר על המידה, אך היא גם מושפעת מתורשה.

כתרופת מנע ראשונה חשוב לנקות היטב את הפה ולמנוע הצטברות של מזון בין השיניים, אך אם אתם כבר סובלים מכאבים, תוכלו להשתמש בתרופות הסבתא הבאות על מנת להקל עליהם עד לבדיקת רופא השיניים:

• שטיפת מי מלח – הטיפול הטבעי הזה מחטא ומסייע לשמור על חלל הפה נקי ולהילחם בחיידקים. ערבבו כוס מים פושרים (כאלה שהורתחו, לא מהברז) עם כפית מלח, תוכלו להוסיף גם מעט סודה לשתייה לכוס. לגמו לגימה גדולה וגרגרו כחצי דקה בחלל הפה, הקפידו שהמים יגיעו לכל חלקי הפה, תירקו את המים. חזרו על הפעולה מספר פעמים ביום.

• שום – אחד ממלכי תרופות הסבתא הבלתי מעורערים, נקרא לדגל בכל מצב של דלקת. תוכלו להניח פרוסת שן שום על השן, לטבול את הפרוסה במלח לפני שתניחו, או להשקיע ולהכין משחה משום כתוש מעורבב עם מלח ולמרוח על השן הכואבת, השילוב הזה ייעשה פלאים.

• ערק – משקה אלכוהולי חזק המאלחש את האזור ומרגיע את הכאב. ספגו צמר גפן במעט ערק והניחו על השן הכואבת. שימו לב לא להשתמש בשיטה זו במקרה של ילדים.
• ציפורן – הציפורן משמש כתרופה טבעית עוצמתית ויעילה עוד מימים עברו. יש לו יכולת חיטוי גבוהה, ותכונות אנטי דלקתיות והוא ידוע ביכולתו לאלחש ולכן להקל על כאבים. תוכלו להשתמש בו כמות שהוא – מסמר ציפורן שתניחו על השן הכואבת ותלחצו בין השיניים, אל תאכלו אותו אך תוכלו ללעוס מעט על מנת לשחרר את החומרים הפעילים המצויים בו. לחילופין תוכלו להשתמש בשמן ציפורן – טפטפו 2-3 טיפות של השמן על צמר גפן והניחו על השן הכואבת. היזהרו ממגע של השמן עם פצעים בפה. אם אין ברשותכם שמן תוכלו להשתמש באבקת ציפורן או להכין חליטה מרוכזת מהתבלין השלם ולהשתמש בה.

• שמן קוקוס – הזהב הלבן הזה נמצא כבריא מאוד לשיניים. יש הממליצים על שימוש בו באופן יומיומי, אך גם באופן נקודתי, במצב של כאב שיניים הוא יעיל. קחו כף שמן קוקוס והכניסו לפה, העבירו אותו בתוך הפה מצד לצד, גרגור איטי, ממליצים לעשות זאת במשך מעל לעשר דקות! פעולה זו נקראת Oil Pulling ותוכלו למצוא אנשים שנשבעים עבורה. מעבר לבריאות השיניים היא מסייעת גם להלבנתן. לחילופין תוכלו לשים שמן קוקוס כך או עם מעט סודה לשתייה על מברשת השיניים לאחר הצחצוח הרגיל, או כחלופה אליו.

• כורכום – במקרה של דלקת בחניכיים, המקרינה על כל חלל הפה, או דלקת בשן עצמה, צמח זה, בעל תכונות אנטי דלקתיות היכולות להקל על הכאבים וכן לעזור לריפוי הדלקת. ערבבו כורכום עם מעט מים, או לחילופין עם דבש, מרחו את המשחה שנוצרה על האזור המודלק. המתינו מספר דקות ושטפו את הפה. חיזרו על הפעולה כל יום.

• פלפל שחור – בנוסף להיותו אנטי דלקתי, הפלפל השחור הוא גם משכך כאבים טבעי נהדר. קחו גרגר פלפל שחור, עטפו אותו בחתיכת בד דק, הניחו אותו על השן הכואבת וסיגרו את הפה, אל תלעסו את הגרגר אלא תנו לו לשבת על השן ולהפריש את חומריו המרפאים. אתם יכולים גם לוותר על הבד אם תדאגו לא ללעוס את הפלפל. לחילופין תוכלו להכין משחה בשילוב של פלפל שחור עם מלח/ציפורן/ג'ינג'ר ושמן זית או קוקוס ולמרוח אותה על האזור הכואב.

• קומפרס קר – לאלחוש הכאב ולהקלה זמנית תוכלו להשתמש בשקית של ירקות קפואים, בקרח שתעטפו בבד או בבד טבול במי קרח. הניחו על הלחי בצד הכואב למספר דקות ואפשרו לקור להאט את זרימת הדם באזור המודלק ולהקל על הכאב.

• בצל – איך אפשר שלא להזכיר את תרופת הסבתא המתאימה תמיד הזו? הניחו מעט בצל על השן הכואבת ותנו לו לעשות את פעולתו מונעת הדלקת. או לחילופין, אם אתם מתמסרים כבר לריח, גררו בצל ומרחו את המשחה שמתקבלת, כך פעילותו תהיה מהירה יותר.

• לימון – תרופה ביתית שלא מכזיבה אף פעם. תכונותיו המחטאות יסייעו לכם לשמור על האזור מחוטא ולהקל על הכאב. תוכלו לשטוף את חלל הפה עם לימון, וכן ללעוס מעט פרוסת לימון טבולה במלח. השילוב של השניים יסייע מאוד להקל על הכאב. למניעת בעיות בשיניים לימון יעיל גם כן ותוכלו אפילו להשתמש במעט שמן לימון על מברשת השיניים לצחצוח יעיל (בהתאם להוראות הכתובות על שמן לגבי גיל השימוש הפנימי), או לחילופין בשפשוף קליפת הלימון, ממנה מופק השמן, על השיניים, לפי הרפואה העממית תזכו גם לשיניים לבנות יותר בעקבות כך.

• אספרגוס – הצמח הנהדר הזה לא רק טעים, הוא בעל סגולות רפואיות רבות. גם במקרה של כאבים בשיניים ובחניכיים תמצאו אותו יעיל. בשלו שורש אספרגוס ביין (אל תגזימו עם היין, האספרגוס פה הוא העיקר) וגרגרו את המיצוי בפה, תוכלו גם לטבול צמר גפן במיצוי ולהניח על האזור הכואב. אם אין ברשותכם את שורש האספרגוס לעסו לאט גבעול אספרגוס על מנת לספוג את מיציו בצורה מיטבית. בגרסה זו של הגבעול ניתן להשתמש גם עבור בקיעת שיניים אצל תינוקות, השתדלו להשתמש בגבעול עבה וקשה עבורם.

• תה כמי פה – כתרופה טבעית ונעימה השתמשו בחליטות צמחים בעלי תכונות מרגיעות כמי פה. הכינו משרה מרוכז מעלי נענע/ קמומיל/ מרווה/קינמון במים חמים, לאחר שהתקרר מעט גרגרו היטב בפה. תוכלו גם להניח צמר גפן טבול במשרה על האזור הכואב. כמובן שמומלץ גם לשתות תה מצמחים אלו להרגעה כללית, אך נסו לא להוסיף ממתיק לחליטה.

• מי חמצן – יכולתם להרוג חיידקים ולמנוע זיהומים יכולה לסייע לשמירה על חלל הפה וללחום בזיהומים. עם זאת חשוב לציין – אין לבלוע את מי החמצן ולכן השימוש בהם מתאים רק למבוגרים ובתשומת לב גבוהה. ערבבו מי חמצן 3% עם כמות שווה של מים. גרגרו בחלל הפה היטב במשך כחצי דקה. הוציאו את הנוזל ולאחר מכן שטפו שנית את הפה היטב עם מים רגילים, מוטב מספר פעמים.

• אורגנו – צמח הקסם הזה יסייע לכם גם במקרה של כאבי שיניים. תוכלו להשתמש בעלי אורגנו טריים ופשוט ללעוס אותם באזור הכואב, או לחילופין בשמן אורגנו – לשים על פיסת צמר גפן טיפה או שתיים ולהניח על השן הכואבת. שימו לב שהשמן חריף ולכן לא מתאים לשימוש בילדים קטנים.

• שמן זית – התרופה הטבעית הזו שנמצאת כמעט בכל בית אף פעם לא מאכזבת, למקרה של כאב בחניכיים, גם אצל תינוקות שבוקעות להם שיניים, תוכלו לקחת מעט שמן זית ולעשות עיסוי עדין לאזור.

• אלוורה – היא גם תעזור להרגעת הכאב וגם תפעיל את התכונות האנטי בקטריאליות שלה על האזור ותסייע במניעת דלקת אם יש כזו. השתמשו בעלה אלוורה ועסו בעזרתו את האזור הכואב.

• טרגון – צמח זה שימש עוד בימי יוון העתיקה לטיפול בכאבי שיניים. לעיסה שלו גורמת להרדמת האזור באופן זמני וכך מסייעת להתמודדות עם הכאב. הימנעו משימוש בילדים.

• שרף מור – יעיל לטיפול בכאבי שיניים, מומלץ לשימוש מדולל, כשטיפת פה, לאחר טיפולי שיניים, לשמירה על הפה.
• הימנעו מאכילה ושתייה של דברים חמים או קרים מדי. העדיפו שתייה פושרת.

שמירה על בריאות השיניים והחניכיים היא חשובה מאוד ויכולה לחסוך מכם הרבה כאבים וכסף. במקרה של כאבי שיניים מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא השיניים, אך עד אז תרופות הסבתא שהבאנו כאן נועדו לעזור לכם להפחית את הכאב ולטפל בו מעט באופן ביתי.

תרופות סבתא לכאבי שרירים
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי שרירים

כאבי שרירים יכולים להיות מעיקים כשהם יכולים להתפשט ולהפריע לא רק לתנועה אלא גם לכאבי ראש ואחרים. הכאבים יכולים להיות תוצאה של שינה לא טובה,

לצפייה »
עששת תרופות סבתא
בריאות ורפואה

עששת תרופות סבתא

מהי עששת ? עששת היא זיהום חיידקי שגורם להרס של הרקמה הקשה (אמייל, דנטין) של השיניים. זה נגרם מהצטברות פלאק על השיניים שנגרמים מחיידקים שנמצאים

לצפייה »
דלקת בעין טיפול טבעי
בריאות ורפואה

דלקת בעין תרופות סבתא

התסמינים של דלקת בעין דלקת עיניים היא בעיה שכיחה שיכולה להיגרם על ידי חיידקים, וירוסים, פטריות או טפילים. התסמינים השכיחים ביותר של דלקת עיניים הם

לצפייה »
תרופות סבתא לכאבי מחזור
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי מחזור

היום נלמד מהם ולמה יש כאבי מחזור כאבי מחזור הם הסיבה השכיחה ביותר לילדות ונשים בגילאי 12-50 ויש המדווחות על כאבים שדומים לצירים שגורמים להן

לצפייה »
תרופות סבתא לשיעול ליחתי
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשיעול ליחתי

היום נדבר על שיעול עם ליחה ומהו הטיפול. שיעול הוא פעולת רפלקס המנקה את הגרון והריאות מריר, אבק או חלקיקים אחרים. זוהי אחת ההגנות החשובות

לצפייה »
תרופת סבתא להורדת חום
בריאות ורפואה

תרופת סבתא להורדת חום

כל מה שרציתם לדעת על חום גוף בכתבה הבאה. אז מהו חום גוף? חום גבוה אינו מחלה,  אלא, מערכת ההגנה הטבעית של הגוף  שמנסה לאותת

לצפייה »
תרופות סבתא לשן בינה
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשן בינה

שיני בינה הן הסט השלישי של הטוחנות בפה שלנו. הן ממוקמות בחלק האחורי של הפה ובדרך כלל יוצאות בסביבות גיל 17-25. ולכן קוראים להן שיני

לצפייה »
תרופות סבתא לשיעול טורדני
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשיעול טורדני

מהו שיעול ? שיעול הוא רפלקס הגנה של מערכת הנשימה שעוזר לנקות חלקיקים והפרשות מדרכי הנשימה. הוא נשמע לפעמים כשיעול נבחני, אך יכול גם להישמע

לצפייה »

תפריט נגישות