מאמרים נוספים

מדריך קל להכנת חומר הדברה טבעי לגינה שלך

אהבתם?

שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

במאמר זה אנו נעסוק בנושא ריסוס טבעי לצמחים. נסביר מדוע כדאי להשתמש בהדברה אורגנית, מדוע כדאי להכין חומר הדברה טבעי ואיך לעשות זאת, ואף נרחיב על הדברה טבעית לצמחים.

הדברה אורגנית היא דרך טבעית ולא רעילה להדברת מזיקים. זה בטוח לבני אדם, לבעלי חיים ולסביבה. חומרי הדברה אורגניים עשויים בדרך כלל מחומרים טבעיים כמו שום, מנטה, ציפורן, פלפל קאיין, שמן קינמון וסודה לשתייה. אלה יעילים בהדברת מזיקים מכיוון שהם מכילים מרכיבים הפועלים כדוחים לחרקים ובעלי חיים קטנים אחרים.

סוג זה של הדברה נשען על אמצעים טבעיים כגון הדברות מכניות, ביולוגיות ותרבותיות למלחמה במזיקים. הוא ידידותי לסביבה ואינו משתמש בכימיקלים סינתטיים. גינון אורגני הוא סוג של גינון המסתמך על חומרים אורגניים כמו קומפוסט, מאלץ', זבל ותוצרי לוואי של בעלי חיים כדי להפרות את האדמה. יש לו יתרונות רבים על פני שיטות גינון מסורתיות.

כמה חומרי הדברה אורגניים משתמשים בחיידקים או פטריות כדי להיפטר ממזיקים. לדוגמה, Bacillus thuringiensis הוא סוג של חיידקים שיכולים לשמש כחומר הדברה. זה נקרא גם בקיצור BT. ה-BT הורג חרקים על ידי כניסה לבטן שלהם והרס רירית המעיים שלהם.

הדבר הטוב ביותר בהדברה אורגנית הוא שהיא לא פוגעת בחרקים מועילים כמו דבורים או פרפרים ולכן אתם לא צריכים לדאוג מפגיעה ביצורים הללו בזמן שאתם מנסים להיפטר מהמזיקים בגינה שלכם.

מדוע כדאי לשקול הדברה טבעית לצמחים בבית שלכם

אנשים מסוימים עשויים להיות סקפטיים לגבי השימוש עם הדברה טבעית לצמחים תוצרת בית בגינה שלהם. אך אל לנו לשכוח שהטבע הוא בעל בריתנו הטוב ביותר בכל הנוגע להדברה. הדברה אורגנית תוצרת בית היא דרך יעילה להילחם במזיקים ומחלות בגינה שלכם. זה גם עוזר לכם לחסוך כסף, מכיוון שאתם לא צריך לרכוש חומרי הדברה יקרים מהחנות. זה גם מפחית את כמות הכימיקלים שאתם מכניסים לגוף ולסביבה. החלק הכי טוב הוא שזה ממש קל להכנה וזה לוקח רק כמה דקות.

איך להכין חומר הדברה טבעי

ישנם סוגים רבים ושונים של חומרי הדברה טבעיים שתוכלו להכין בבית. אחד הדברים הקלים ביותר הוא להכין בעצמכם חומר הדברה אורגני לגינה על ידי שימוש בפריטים שסביר להניח שכבר יש לכם במטבח.

המרכיבים הנפוצים ביותר לחומרי הדברה טבעיים תוצרת בית הם חומץ, סבון כלים ומים. ערבבו את אלה יחד בבקבוק ריסוס ורססו אותם על צמחים כדי להרוג כנימות, נמלים או מזיקים אחרים.

הדברה לצמחים היא נושא שנוי במחלוקת. היא לא רק רעילה לסביבה, אלא היא היא גם יכולה להיות מסוכנת לבני אדם. החדשות הטובות הן שישנן דרכים רבות לעשות הדברה טבעית לצמחים לגינה שלכם.

להלן מספר שלבים להכנת חומר הדברה טבעית לצמחים משלכם:

  • צרו רשימה של צמחים שיש לכם בגינה ושעשויים להדוף מזיקים.
  • חקרו את הדרכים השונות בהן ניתן להשתמש בצמחים אלו כדוחי מזיקים.
  • גלו אילו צמחים עובדים בצורה הטובה ביותר עבור הצרכים שלכם וכיצד עליכם להשתמש בהם.
  • צרו תוכנית כיצד תשתמשו בחומרי הדברה אורגניים אלה בגינה שלכם (למשל, ערבבו עם מים, ריסוס עלים).

כיצד לעבור מחומרי הדברה סינתטיים לתרסיס הדברה טבעי אורגני

חומרי הדברה טבעיים אורגניים ידידותיים יותר לסביבה ובטוחים לסביבה.

אם אתם רוצים לעבור מחומרי הדברה סינתטיים לריסוס הדברה טבעי אורגני, יש כמה דברים שאתם צריכים לעשות. ראשית, עליכם למצוא ספק ריסוס חומרי הדברה טבעיים אורגניים שיוכל לספק לכם את המוצרים הנכונים וייעוץ כיצד להשתמש בהם נכון.

שנית, עליכם לוודא שהסביבה שלכם מוכנה למעבר הזה על ידי הסרת כל עקבות חומרי ההדברה הסינתטיים ולבסוף, להתחיל להשתמש בתרסיס ההדברה הטבעי האורגני בבית או בגינה.

מהו ריסוס הדברה טבעי ומדוע רוב האנשים בוחרים בו

הדברה טבעית לצמחים עשוייה מחומרי הדברה טבעיים עשויים מצמחים, מינרלים ומרכיבים טבעיים אחרים. הם יעילים בהדברת מזיקים ועשבים שוטים ללא שימוש בכימיקלים מלאכותיים.

הסיבה העיקרית לכך שאנשים בוחרים להשתמש בחומרי הדברה טבעיים היא משום שהם אינם גורמים נזק לבני אדם או לסביבה בשימוש נכון.

היתרונות של שימוש בתמיסה אורגנית להדברת מזיקים

חרקים קיימים כבר מיליוני שנים. הם חלק משרשרת המזון וחשובים לצמחים לצמוח על ידי הפצת זרעים. ישנן דרכים טבעיות רבות להדברת מזיקים שאינן מסכנות את בריאות המשפחה שלנו, ילדים יכולים לשחק בגינה בבטחה מבלי להגעיל ברעלים.

השימוש בהדברה טבעית היא צורה פופולרית ויעילה של הדברה. זה לא מסכן את בריאות המשפחה שלנו, ילדים יכולים לשחק בגינה בבטחה מבלי לגעת ברעלים.

הדברה טבעית היא הדרך הטובה ביותר לשמור על סביבה בריאה ובטוחה. ישנם יתרונות רבים של הדברה טבעית ולכן יש להשתמש בה בכל בית.

חלק מהיתרונות של הדברה טבעית הם בכך שהיא לא מסכנת את בריאות המשפחה שלנו, ילדים יכולים לשחק בגינה בבטחה מבלי להגעיל ברעלים, הדברה טבעית לא פוגעת בחיות המחמד שלנו, וזה לא יקר.

הדברה אורגנית היא דרך בטוחה וידידותית לסביבה להרחיק מזיקים.

הוא משתמש בחומרים טבעיים כמו שום רוזמרין חומץ ועוד כדי להרתיע מזיקים.

החלק הטוב ביותר בשימוש בתמיסה אורגנית הוא שהיא אינה מכילה כימיקלים מזיקים שעלולים להזיק לחיות מחמד וילדים.

מהם הסוגים השונים של תרסיסים טבעיים שתוכלו להכין לגינה שלכם

השימוש בתרסיסים טבעיים הוא דרך מצוינת להגן על הגינה שלך מפני מזיקים ומחלות. זה גם הרבה יותר בטוח עבורך, עבור המשפחה שלך והסביבה.

ישנם סוגים רבים ושונים של תרסיסים טבעיים שתוכלו להכין לגינה שלכם על מנת להגן עליה מפני שלל מזיקים לצמחים. לדוגמה, תרסיס קוטלי חרקים ביתי יכול להיעשות:

  • מסבון כלים
  • פלפל שחור
  • פלפל חריף
  • חומץ
  • שום
  • רוזמרין
  • שמן נים
  • שמן עץ התה
  • סודה לשתייה
  • שמן זית

כיצד להכין ולהחיל תרסיס אורגני תוצרת בית בגינה שלך

להלן כמה שלבים שיכולים לעזור לך להכין ולהחיל תרסיס אורגני תוצרת בית בגינה שלך:

  1. להכנת התרסיס צריך לערבב יחד מים, חומץ תפוחים וסבון כלים נוזלי. חומץ משמש להדברת עשבים וסבון כלים משמש להרג כל חרקים שעלולים להיות על הצמחים. התערובת צריכה להיות בבקבוק ספריי. תערובת זו יכולה לשמש גם כקוטל חרקים והיא תהרוג כל מיני מזיקים כולל כנימות, חרקים לבנים, חיפושיות, קמחים, זחלים, עלים וכינמות.
  2. מרחו את התערובת הזו על העלים שלכם על ידי ריסוס זה עליהם עם מרסס גינה או מזלף משואב או פשוט על ידי שפיכתו על העלים של הצמחים שלכם עם מזלף או דלי.
  3. עליכם לעשות זאת לפחות פעם בשבועיים במהלך עונת הגידול כדי להרחיק מזיקים מהצמחים והפרחים שלך תוך הגנה עליהם גם מפני מחלות.

חומרי הדברה טבעית לצמחים הטובים ביותר

כולנו יודעים שאחד הדברים הכי חשובים בגינה הוא לשמור על הדשא הירוק. אבל מהם חומרי הדברה טבעית לצמחים הטובים ביותר?

חומרי הדברה טבעיים הם הדרך הטובה ביותר להגן על הצמחים שלכם מפני חרקים ומזיקים אחרים. אחד מחומרי ההדברה הטבעיים הפופולריים ביותר הוא שמן נים. שמן נים הוא חומר הדברה טבעי המשמש כבר אלפי שנים בהודו כאמצעי הדברה. ניתן ליישם אותו על צמחים פנימיים וחיצונים כאחד והוא בטוח לבני אדם, לבעלי חיים ולסביבה.

ניתן למרוח שמן נים בעזרת מרסס או בטבילת עלים לתוכו. הוא לא יהרוג חרקים מועילים, אבל הוא יהרוג מזיקים רבים כולל כנימות, זבובים לבנים, קמח, עלים, קרדית עכביש ועוד. זהו גם קוטל פטריות אורגני יעיל ולכן ניתן להשתמש בו על צמחים שיש להם טחב אבקתי או בעיות פטרייתיות אחרות.

החלק הטוב ביותר בחומרי הדברה טבעיים אלה הוא שאין צורך ליישם אותם באותה תדירות כפי שצריך ליישם סוגים אחרים של חומרי הדברה כדי לעבוד ביעילות. הסיבה לכך היא שאין בהם כימיקלים מזיקים שיכולים להרוג את הצמחים אם הם נחשפים יותר מדי מהר מדי.

אנו מקווים שנהנתם מקריאה של מאמר זה העוסק בנושא חומר הדברה טבעי לצמחים, מקווים שניתן לכם כל הידע הנדרש ושלמדתם דברים חדשים בנושא, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

 

תפריט נגישות

חדש באתר תרופות סבתא

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר תרופות סבתא
כי סבתא דואגת לכם גם לפרנסה 💝