טיפול טבעי

דלקת לבלב טיפול טבעי

דלקת לבלב טיפול טבעי

אהבתם?

שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

למי מבניכם שלא מודע בכלל לקיומו של הלבלב בגוף שלכם, נקדים ונבהיר בזאת כי הוא ממוקם מאחורי הבטן, ולמעשה הוא נמצא בחלק העליון של הבטן שלכם. בעודכם אוכלים, הלבלב מייצר מיצים שיש בהם נוכחות של אנזימים שמפרקים את מה שאתם אוכלים. בעוד הוא מתנפח או שנוצרת בו דלקת, כי אז מתרחשת מתקפה בטעות של אותם האנזימים, של הרקמות אשר יוצרות אותם. באופן כללי, המשמעות של דלקת בלבלב הינה נפיחות שלו, מה שיכול לגרום לכאבים עזים ולהסתבר בתור קטלני בתרחישים יותר חמורים, ובמקרים שכאלה רצוי להגיע מיד לביקור אצל הרופא המטפל. במידה ואתם סובלים מכאבים במשך המון זמן, כי אז דלקת בלבלב הופכת להיות בעיה כרונית.

ברור שהרופא יספק לכם תרופות במרשם, אבל אתם לא חייבים לבחור בדרך הזאת, הרבה יותר הגיוני לבחור בדרך של דלקת לבלב טיפול טבעי. באם תקפידו על קריאה של תחילת המאמר הנ"ל ועד לסיומו, תדלו המון חומר נדרש על דלקת לבלב טיפול טבעי, שיסייע לכם בהתמודדות הרבה יותר אידיאלית עם המצב. שנתחיל?

מה הקשר שבין דלקת לבלב טיפול טבעי לבין נוגדי חמצון?

על פי המון מחקרים אשר חקרו את תפקידם של נוגדי חמצון לסייע בסילוק הגוף של תאים מזיקים הנקראים רדיקלים חופשיים, נמצא כי רמות נמוכות של נוגדי חמצון בדם, לרבות - כמויות מופחתות של ויטמינים A, C ו- E, סלניום וקרוטנואידים, אשר עשויות להוביל לדלקת לבלב כרונית עקב ההשפעות ההרסניות של הגברת רדיקלים חופשיים.

מחסור בנוגדי חמצון והסיכון לפתח דלקת בלבלב עלולים להיות קשורים בפרט באזורים במרחבי העולם עם צריכה תזונתית נמוכה של נוגדי חמצון. כמו כן, בישול ועיבוד מזון עלולים להרוס נוגדי חמצון. דלקת לבלב הנגרמת באמצעות צריכה של אלכוהול אף נקשרת לרמות נמוכות של נוגדי חמצון. בנוסף לכך, קיימות מספר עדויות לכך כי דלקת לבלב טיפול טבעי נוגדי חמצון יכולה להעלים או למזער מתח חמצוני ולעזור להקל על כאבים כתוצאה מדלקת לבלב כרונית.

האם דלקת לבלב טיפול טבעי מקורה בתזונה נכונה?

ברור מאליו, כי דלקת לבלב טיפול טבעי מקורה בתזונה נכונה, שעליכם כמובן לשפר אותה. לתזונה יש תפקיד אדיר בהפחתה של דלקת הלבלב, או לחלופין בהפחתה של חומרת התסמינים ותהליך ההחלמה. באופן כללי, כדאי שתימנעו מלאכול את כל המאכלים שנחשדים לאלרגנים במזון, כמו למשל - מוצרי חלב, סויה, חיטה, תירס, חומרים משמרים מזון ותוספי מזון כימיים.

כמו כן, תיפטרו מכל החומרים אשר ממריצים כמו לדוגמה -  קפאין, אלכוהול וטבק. בנוסף לכך, תפחיתו לגמרי את כל חומצות שומן הטרנס בתזונה. המקור של דלקת לבלב טיפול טבעי הוא להתמקד בארוחות קטנות ודלות שומן, שמכילות את המזונות הבאים - פירות טריים, ירקות, חלבונים רזים ודגנים מלאים, הימנעות מכל מזון שגורם לרגישויות או אלרגיות. תוסיפו לתפריט שלכם, כדוגמת - שמנים בריאים כמו שמן זית ושמן קוקוס. תדבקו במאכלים, לרבות - בשר רזה כולל בשר בקר מוזן עשב, עופות אורגניים ודגים במים קרים.

או גם מזונות עשירים בברזל, כגון - ספירולינה, כבד בקר אורגני, עדשים ואפילו שוקולד מריר. כדאי שתוסיפו לתזונה שלכם מזונות עשירים בנוגדי חמצון כמו למשל -  דובדבנים, אוכמניות, עגבניות ופלפלים לתזונה. בני האדם אשר מועדים לדלקת הלבלב צריכים להימנע מצריכת אלכוהול. בעקבות כמה מחקרים שבוצעו בתחום, נמצא כי הגדלת צריכת נוגדי החמצון, אשר מצויים בפירות וירקות ירוקים, יכולה לסייע בהגנה מפני דלקת הלבלב או להקל על תסמיני המצב. ספקי שירותי בריאות עשויים להמליץ ​​להגדיל את צריכת נוגדי החמצון שלכם, על מנת לסייע לכם להיפטר מהנוכחות בגוף שלכם של רדיקלים חופשיים. רמות נמוכות של נוגדי חמצון בדם עלולות לגרום למישהו יותר לפתח דלקת לבלב. דלקת לבלב הנגרמת על ידי אלכוהול קשורה גם לרמות נמוכות של נוגדי חמצון. וכעת נציג בפניכם מספר טיפים תזונתיים, אשר יתמכו ברעיון של דלקת לבלב טיפול טבעי באמצעות תזונה נכונה -

  • הסירו את כל החשודים לאלרגנים למזון, לרבות - מוצרי חלב, כגון - חלב, גבינה, ביצים וגלידה, חיטה - גלוטן, סויה, תירס, חומרים משמרים ותוספי מזון כימיים.
  • תאכלו מזונות עשירים בוויטמינים B וברזל, כמו למשל - דגנים מלאים, עלים ירוקים כהים, כמו לדוגמה - תרד וקייל וירקות ים.
  • תאכלו מזונות עשירים בנוגדי חמצון, כדוגמת - פירות - אוכמניות, דובדבנים ועגבניות, וירקות - דלעת ופלפל.
  • הימנעו מצריכה של ממזונות מעודנים, לרבות - לחמים לבנים, פסטות וסוכר.
  • תאכלו פחות בשר אדום ויותר בשר רזה, דגים במים קרים, טופו - סויה או שעועית לחלבון.
  • השתמשו בשמנים בריאים לבישול, כגון - שמן זית או שמן קוקוס.
  • הפחיתו באופן ניכר צריכה של חומצות שומן טראנס, המצויות במוצרים אפויים מסחריים כמו למשל - עוגיות, קרקרים, עוגות וסופגניות. הימנע גם מצ'יפס, טבעות בצל, מזון מעובד ומרגרינה.
  • הימנעו מקפה וממריצים אחרים, אלכוהול וטבק.
  • תשתו שש עד שמונה כוסות מים מסוננים בכל יום ויום.
  • תבצעו פעילות גופנית מתונה במשך חצי שעה מדי יום, במשך חמישה ימים בשבוע.

תמלאו אחרי חוסרים תזונתיים עם התוספים הבאים -

  • מולטי ויטמין יומי, המכיל את ויטמינים נוגדי החמצון A, C, E, D, ויטמינים קומפלקס B ומינרלים קורט, כמו לדוגמה - מגנזיום, סידן, אבץ וסלניום.
  • חומצות שומן אומגה 3, כדוגמת - שמן דגים, אחת עד שתי כמוסות או אחת עד שתי כפות של שמן מדי יום, כדי לעזור להפחית דלקת ולשפר חסינות. חומצות שומן אומגה 3 יכולות להיות בעלות השפעה מדללת דם ועשויות להגביר את ההשפעה של תרופות מדללות דם, כגון וורפרין (קומדין) ואספירין.
  • ויטמין C, 1 עד 6 מ"ג ביום, כנוגד חמצון. ויטמין C עלול להפריע לוויטמין B12, אז קח מנות בהפרש של שעתיים לפחות. הורד את המינון אם מתפתח שלשול.
  • תוסיפו פרוביוטי, שיש בו לקטובצילוס אסידופילוס וחיידקים מועילים אחרים, לשם שמירה על בריאות מערכת העיכול והמערכת החיסונית. חלק מתוספי פרוביוטיקה דורשים קירור. בדקו את ההוראות בתווית.
  • חומצה אלפא ליפואית, בשביל תמיכה נוגדת חמצון. נטילת חומצה אלפא ליפואית בנוכחות מחסור בתיאמין - ויטמין B1 עלולה לגרום לבעיות בריאותיות חמורות. חומצה אלפא ליפואית עשויה גם לקיים אינטראקציה עם תרופות כימותרפיות מסוימות.

האם דלקת לבלב טיפול טבעי יכולה להשתפר ביחד עם ניהול משקל תקין?

נראה כי התופעה של דלקת בלבלב הפכה לשכיחה למדי בשנים האחרונות. השמנת יתר וצריכה של תזונה שאיננה נכונה יכולים להיות הסיבות שמאחורי המגמה הזאת, וזאת משום שצריכה של תזונה עתירה בשומן מגבירה את הסיכונים להיווצרות של אבני מרה.

בעקבות המון מחקרים שנעשו בהיבט זה, נמצא כי השמנת יתר עשויה להחמיר את החומרה של דלקת הלבלב, בעוד שומן בו ובסמוך אליו עשוי לגרום להיווצרות של דלקת בלבלב. במצבים יותר חמורים, הדבר עשוי להתפשט לכדי פגיעה ברקמות ובתאים שבתוך הלבלב. ולכן, כאשר חושבים ברצינות על טיפול טבעי לדלקת בלבלב יש לשמור קודם כל על משקל גוף תקין, לעשות הכול כדי לרדת במשקל, מה שמחייב אתכם בשינוי התנהגות ואורח חיים, כמו למשל – להגביל את כמויות הארוחות או לעסוק יותר בפעילות גופנית.

מה המקום של עשבי תיבול או צמחי מרפא בהקשר של דלקת לבלב טיפול טבעי ?

יש מקום של כבוד לעשבי תיבול או לצמחי מרפא בהקשר של דלקת לבלב טיפול טבעי. הם זמינים לרוב בתור תמציות סטנדרטיות מיובשות, בדמות של טבליות, כדורים, או כמוסות, תמציות נוזליות או תה. יש לערבב תמציות נוזליות ביחד עם משקה שמועדף עליכם. חרף העובדה כי אף פעם אסור לעשות שימוש ברק צמחי מרפא לשם דלקת לבלב טיפול טבעי, יש מהם שיכולים להימצא כאפקטיביים למדי ביחד עם טיפול רפואי מסורתי. ולהלן נציג בפניכם כל מיני אפשרויות פשוט מעולות של דלקת לבלב טיפול טבעי -

  • תה ירוק – צריכה מומלצת של תמצית תה ירוק סטנדרטית היא בין מאתיים וחמישים ועד חמש מאות מ"ג מדי יום. השתמשו במוצרים נטולי קפאין. כמו כן, אתם עשויים להכין תה מהעלה של עשב זה. לתה ירוק יש תכונות נוגדות חמצון חזקות. יחד עם זאת, תה ירוק עלול להחמיר אנמיה וגלאוקומה.
  • בזיליקום קדוש – צריכה מומלצת של תמצית בזיליקום קדוש סטנדרטית היא ארבע מאות מ"ג ליום, להגנה נוגדת חמצון. בזיליקום קדוש יכול להיות בעל השפעה מדללת דם, ועשוי להגביר את ההשפעה של תרופות מדללות דם, כמו למשל - וורפרין (קומדין) ואספירין.
  • תמצית רודיולה – צריכה מומלצת של תמצית רודיולה סטנדרטית, היא מאה וחמישים עד שלוש מאות מ"ג, פעם אחת עד שלוש פעמים ביום, לתמיכה חיסונית. רודיולה היא "אדפטוגן" ועוזרת לגוף להסתגל ללחצים שונים.
  • תמצית סטנדרטית של טופר חתול – צריכה מומלצת של תמצית טופר חתול סטנדרטית היא עשרים מ"ג, שלוש פעמים ביום, לדלקת ולגירוי חיסוני. טופר החתול יכול לקיים אינטראקציה עם תרופות רבות וכן עשוי להיות בעל השפעות מזיקות על חולים עם לוקמיה ומחלת פרקינסון. כממריץ חיסוני, קיים חשש שהטופר של החתול עלול להחמיר את המחלה האוטואימונית.
  • פטריית ריישי – צריכה מומלצת של פטריית ריישי היא מאה חמישים ועד שלוש מאות מ"ג, פעמיים ועד שלוש פעמים ביום, לדלקת וחסינות. אתה יכול גם לקחת תמיסת תמצית פטריות זו, שלושים ועד שישים טיפות, פעמיים ועד שלוש פעמים ביום. מינונים גבוהים של ריישי יכולים להיות בעלי השפעה מדללת דם, ועלולים להגביר את ההשפעה של תרופות מדללות דם, כגון וורפרין (קומדין) ואספירין. פטריית ריישי עלולה להוריד את לחץ הדם, לכן עליכם לנקוט משנה זהירות אם אתם נוטלים תרופות ללחץ דם.
  • אבקת דומדמניות הודית – צריכה מומלצת של אבקת דומדמניות הודית היא שלושה עד שישה גרמים ביום במשקה אהוב לתמיכה נוגדת חמצון. מדובר אודות צמח מרפא איורוודי מסורתי המשמש לטיפול בהפרעות לבלב. זהו נוגד חמצון רב עוצמה ואחד המקורות הטבעיים העשירים ביותר של ויטמין C. מחקרים בבעלי חיים מצביעים על כך שניתן להשתמש בצמח זה כדי למנוע דלקת לבלב. דומדמניות הודיות עשויות להגביר את הסיכון לדימום, בפרט אצל בני אדם אשר נוטלים תרופות מדללות דם.
  • תמצית זרעי ענבים – הצריכה המומלצת של תמצית זרעי ענבים סטנדרטית, היא בין מאה ועד שלוש מאות מ"ג ביום לתמיכה נוגדת חמצון. תמצית זרעי ענבים יכולה להיות בעלת השפעה מדללת דם, ועשויה להגביר את ההשפעה של תרופות מדללות דם, כגון וורפרין (קומדין) ואספירין, כמו גם אינטראקציות תרופתיות אחרות.
  • דיווחי מקרה בודדים מצביעים על כך שרפואה סינית מסורתית עשויה להיות אפקטיבית לשם מניעה וטיפול בדלקת הלבלב.
מנורת מלח
טיפול טבעי

איך אפשר לטפל באסטמה?

כולנו מבינים כי החיים היומיומיים של אנשים עם אסטמה יכולים להיות מאתגרים וכואבים. אסטמה היא מחלה כרונית שמשפיעה על מערכת הנשימה וגורמת לצפיפות בדרכי הנשימה

לצפייה »
איפה קונים מיץ חמוציות טבעי
טיפול טבעי

איפה קונים מיץ חמוציות טבעי?

מיצים טבעיים סחוטים מפירות ידועים כבעלי יתרונות בריאותיים רבים ביותר ולא מעט אנשים בוחרים לשתות אותם כיום מדי יום ביומו. כמובן שניתן למצוא כיום מגוון

לצפייה »
טיפול טבעי

מה זה קמגרה וכיצד הוא משפיע?

קמגרה, הגרסה הגנרית של ויאגרה, היא תרופה שדורשת לקחת אותה רק כ-15 דקות לפני פעילויות מיניות, שבהן השפעותיה המלאות מושפעות. זה מאפשר שימוש מיידי, משהו

לצפייה »
דלקת עיניים תינוקות טיפול טבעי
טיפול טבעי

 דלקת עיניים תינוקות טיפול טבעי

תינוקות, בדיוק כמו המבוגרים, נחשפים לסיכונים ללקות בדלקות עיניים, יש מבניהם מי שיסבול מהן במשך הלידה, בעקבות חיידקים שנמצאים בתעלת הלידה. כאשר תינוק סובל מדלקת

לצפייה »

תפריט נגישות

חדש באתר תרופות סבתא

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר תרופות סבתא
כי סבתא דואגת לכם גם לפרנסה 💝