בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי שרירים

תרופות סבתא לכאבי שרירים

אהבתם?

שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

כאבי שרירים יכולים להיות מעיקים כשהם יכולים להתפשט ולהפריע לא רק לתנועה אלא גם לכאבי ראש ואחרים. הכאבים יכולים להיות תוצאה של שינה לא טובה, תנועה בעייתית שגרמה למתיחה ותוצאה של אימון אינטנסיבי והעלאת משקלים.

אין זה משנה מה הסיבה לכך שהשרירים כואבים, דבר אחד בטוח, הגיע הזמן לשחרר אותם. מעבר לכך שתנועה יכולה לעזור מאד, פיזיותרפיה ומניעה על ידי חימום השרירים לפני התרגול ולאחריו, גם תרופות סבתא יכולות לעזור וכאן מצורפת רשימת 9 תרופות סבתא לכאבי שרירים.

9 תרופות סבתא לכאבי שרירים

  • מנוחה
    לפעמים כאב השריר הוא סימן שאנחנו פשוט צריכים לנוח. אם הסיבה לכאב היא פעילות כושר אינטנסיבית לאחרונה, הגדלת משקלים או אפילו תוצאה של מחלה, יתכן שכל מה שהגוף שלנו באמת צריך הוא לנוח. זה הזמן להוריד את הקצב ולהחליט יחד עם המאמן כיצד ומתי לחזור לשגרה.
  • קומפרסורים חמים וקרים
    קומפרסורים יכולים להיות מצוינים לשחרור השרירים כיוון שהם מניעים את הדם. במקרה הזה אפשר להשתמש בקומפרסורים חמים או קרים ועדיף לשלב בין השניים. הקומפרסורים החמים מרחיבים את כלי הדם ובכך עוזרים לו לעבור בקלות. הקרים מקוצים את כל הדם וגורמים לו לנוע כשהם משתחררים שוב. השילוב יהיה האופטימלי ליצירת תנועה באזור.
  • משטר נוזלים
    אנחנו צריכים מים ובמקרה של כאבי שרירים הקפדה על משטר נוזלים חשובה אף יותר. יש להקפיד על מים נקיים או עם תוספת לימון או צמח כמו נענע אך הכוונה היא ממש לא קפה ומשקאות ממותקים.
  • עיסוי שמנים
    עיסוי של השריר יכול לסייע לשחרור שלו ולהפחתת הכאב. הוא מקל על המתח כאשר לבחירת השמנים יכולה להיות השפעה על התחושה במהלך העיסוי ולאחריו. עיסוי עם שמן לבנדר יכול לסייע תודות לתכונות המרגיעות של הצמח. שמן חרדל יכול להיות גם כן טוב כשהוא מתווסף בכמות קטנה לשמן הבסיס (למשל שמן זרעי ענבים).
  • משחות וקרמים
    ניתן להשתמש במשחות וקרמים מהמדף אשר מיועדות להרגעת השרירים ולעסות את האזור. אין צורך בעיסוי מקצועי ואפשר להשתמש במשחות הללו גם בבית בהתאם להוראות. בדרך כלל משחות מסוג זה ירגיעו את האזור על ידי חימום שלו והנעת הדם.
  • אכילת שום
    שום הוא אחד מהמאכלים שמחזקים את הגוף ומסייעים גם לכאבי שרירים. השום מכיל תערובת אליצין כשהוא מסייע בכל פעילות דלקתית של הגוף. ניתן לצרוך אותו כחלק מהתזונה (כמובן אין צורך לחכות לכאבי שרירים כדי לאכול אותו) וניתן להשתמש בו גם ביצירת שמן ביתי. לצורך כך יש לכתוש את השום, לערבב עם שמן נשא (למשל שמן שקדים) ולעסות באמצעותו את האזור.
  • אשלגן ומגנזיום
    אשלגן ומגנזיום הם מינרלים אשר חשובים מאד בכל הקשור לתפקוד הגוף והשרירים. ניתן להשתמש בתוספי תזונה כדי להשיג אותם וניתן לצרוך אותם באופן טבעי. בננה היא דוגמה לאחד המזונות העשירים באשלגן ומגנזיום ומומלצים מאד לאלו העוסקים בספורט אך גם פירות יבשים, דגנים מלאים ומיץ עגבניות יכולים לספק אותם.
  • כורכום
    הכורכום מכיל כורכומין אשר מקל בין היתר גם על כאבים. יש לו תכונות אנטי דלקתיות ולכן הוא טוב בכל מקרה של התפתחות דלקתית באזור. ניתן להוסיף כורכום לתבשילים רבים אך במקרה של כאבים רצוי לשקול נטילת תוסף כורכומין.
  • מתיחות וגמישות
    תרגילי מתיחות וגמישות יכולים לעזור מאד להתמודד עם כאבי שרירים ובעיקר כשאלו נובעים ממתח מהאימונים. ב-FIT סטודיו מקפידים על תוכנית אימונים עשירה, מגוונת ומותאמת לכל אחד, תוכנית הוליסטית אשר מיועדת לחיזוק השרירים והגנה עליהם בעת האימון אך גם לאחריו.

בשיתוף: https://fit-studio.co.il/

אטופיק דרמטיטיס של העור
בריאות ורפואה

אטופיק דרמטיטיס של העור

מהי אטופיק דרמטיטיס של העור ? אטופיק דרמטיטיס היא מחלת עור כרונית התקפית שמתחילה בדרך כלל בינקות. או יכולה להתפתח עם השנים . ונקראת גם

לצפייה »
עששת תרופות סבתא
בריאות ורפואה

עששת תרופות סבתא

מהי עששת ? עששת היא זיהום חיידקי שגורם להרס של הרקמה הקשה (אמייל, דנטין) של השיניים. זה נגרם מהצטברות פלאק על השיניים שנגרמים מחיידקים שנמצאים

לצפייה »
טינטון באוזניים
בריאות ורפואה

טינטון באוזניים

במאמר זה נדון מהו טינטון וכיצד ניתן לטפל בו. טינטון הוא מצב המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. זה מאופיין בצלצול או זמזום באוזניים, שיכול

לצפייה »
אלרגיה
בריאות ורפואה

המדריך המלא בנושא - אלרגיה

מהי אלרגיה ? אלרגיה היא תגובה של מערכת החיסון של הגוף לחומר שאינו מזיק בדרך כלל לגוף. חומרים אלו ידועים בתור אלרגנים, והם יכולים לכלול

לצפייה »
דלקת בעין טיפול טבעי
בריאות ורפואה

דלקת בעין תרופות סבתא

התסמינים של דלקת בעין דלקת עיניים היא בעיה שכיחה שיכולה להיגרם על ידי חיידקים, וירוסים, פטריות או טפילים. התסמינים השכיחים ביותר של דלקת עיניים הם

לצפייה »

תפריט נגישות

חדש באתר תרופות סבתא

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר תרופות סבתא
כי סבתא דואגת לכם גם לפרנסה 💝