בריאות ורפואה

הפרעות קשב וריכוז - כל מה שצריך לדעת | ואיך ריטלין משפיע

אהבתם?

שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

הפרעת קשב וריכוז או בשמה השני ADHS. המשמעות של ADHD הוא בעצם attention deficit hyperactivity disorder או בעברית פשוטה הפרעת קשב וריכוז. יש בנוסף להפרעת קשב וריכוז הזאת עוד שני מושגים של הפרעות קשב וריכוז .בערך כשני שליש מהילדים שיש להם הפרעות קשב וריכוז יש להם בנוסף גם פעלתנות יתר.

מה זה הפרעות קשב וריכוז?

הפרעות קשב וריכוז הם בעצם חוסר ריכוז של הילד בכל הנעשה על ידיו. להפרעות קשב וריכוז ישנם שלושה סוגים של הפרעות מסוג זה אלא שהתבחין השלישי עומד בספק, הפרעות הקשב וריכוז הם:

  • ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder)זה בא לידי ביטוי על ידי התנהגות היפראקטיבית ואימפולסיבית של הילד.
  • ADD (Attention Deficit Disorder) “הפרעת קשב וריכוז זו מוגדרת לרוב בתור הפרעת “קשב וריכוז טהורה.
  • HDD - (Hyperactivity Deficit Disorder) היא ההפרעת קשב וריכוז השנויה במחלוקת מכיוון שהיא אומרת שזה הפרעת קשב וריכוז של פעלתנות יתר ופחות על הקטע של הפרעת קשב וריכוז.

הפרעות קשב וריכוז מבוססות על גרעין אורגני, אשר מסביבו מתפתחות במשך השנים שכבות של תגובות חברתיות ופסיכולוגיות, שבסופו של דבר הן היוצרות של ההפרעת קשב וריכוז.

כיצד פועלת טיפול תרופתי להפרעות קשב וריכוז?

הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא הפרעה נוירולוגית הפוגעת בילדים. ילדים עם ADHD מתקשים לשים לב ולשלוט בהתנהגותם. זה יכול להוביל להרבה בעיות בבית הספר, בבית ובעבודה. לילדים עם הפרעות קשב וריכוז יש לרוב כישורי בית ספר ובית גרועים. זה יכול להוביל לבעיות רבות עבורם ועבור הוריהם. הפרעת קשב וריכוז יכולה גם להשפיע על האופן בו אדם חושב, פועל ומרגיש. לדוגמה, אם לאדם יש הפרעת קשב וריכוז הוא עלול להתקשות להתרכז בדבר אחד בכל פעם.

השימוש בתרופות ל-ADHD גדל בשנים האחרונות. הפרעת הקשב היא מצב המשפיע על הדרך בה אנשים חושבים ומתנהגים. זה קשור לעתים קרובות לחוסר תשומת לב, אימפולסיביות והיפראקטיביות. אלו התרופות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז:

אך חשוב להתייעץ עם רופא לגבי טיפול תרופתי זה, ולא לפעול על פי דעת עצמכם הבלעדית.

מהם הגורמים והתסמינים של הפרעת קשב וריכוז?

ADHD, הפרעות קשב וריכוז, הם מצב שכיח המשפיע על כ-5% מהאוכלוסייה. הם מאופיינים בחוסר מיקוד ותשומת לב, כמו גם בתסמינים נוספים כמו חוסר תשומת לב ואימפולסיביות.

התסמין העיקרי של ADHD הוא חוסר תשומת לב. משמעות הדבר היא שאנשים נוטים להיות מוסחים על ידי דברים שאינם דחופים או חשובים. הם עשויים גם להיתקל בבעיה לשמור את תשומת הלב שלהם במשימות לפרקי זמן ארוכים יותר מבלי להסיח שוב.

על מנת לעזור לילדים עם הפרעות קשב וריכוז, החלו בתי ספר להשתמש בתוכנות הנקראות "עזרים" (קיצור של "הפרעת קשב וריכוז"). תוכניות אלו יכולות לעזור לילדים ללמוד טוב יותר ולהישאר ממוקדים בלמידה בצורה יעילה יותר ממה שהם יכלו לפני השימוש בתוכנית סיוע. תוכנות מסוימות הן חינמיות בעוד שאחרות עולות כסף להורדה ולשימוש, אך כולן עוזרות לילדים עם ADHD להתמקד טוב יותר, כך שהם יכולים ללמוד מהר יותר מבעבר באמצעות תוכנית סיוע.

אנו מקווים שמאמר זה נתן לכם רקע בנוגע להפרעות קשב וריכוז, מאחלים לכם למצוא פיתרון שמתאים לכולם ומעל הכל מאחלים לכם בריאות איתנה.

תרופות סבתא לכאבי שרירים
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי שרירים

כאבי שרירים יכולים להיות מעיקים כשהם יכולים להתפשט ולהפריע לא רק לתנועה אלא גם לכאבי ראש ואחרים. הכאבים יכולים להיות תוצאה של שינה לא טובה,

לצפייה »
אטופיק דרמטיטיס של העור
בריאות ורפואה

אטופיק דרמטיטיס של העור

מהי אטופיק דרמטיטיס של העור ? אטופיק דרמטיטיס היא מחלת עור כרונית התקפית שמתחילה בדרך כלל בינקות. או יכולה להתפתח עם השנים . ונקראת גם

לצפייה »
עששת תרופות סבתא
בריאות ורפואה

עששת תרופות סבתא

מהי עששת ? עששת היא זיהום חיידקי שגורם להרס של הרקמה הקשה (אמייל, דנטין) של השיניים. זה נגרם מהצטברות פלאק על השיניים שנגרמים מחיידקים שנמצאים

לצפייה »
טינטון באוזניים
בריאות ורפואה

טינטון באוזניים

במאמר זה נדון מהו טינטון וכיצד ניתן לטפל בו. טינטון הוא מצב המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. זה מאופיין בצלצול או זמזום באוזניים, שיכול

לצפייה »
אלרגיה
בריאות ורפואה

המדריך המלא בנושא - אלרגיה

מהי אלרגיה ? אלרגיה היא תגובה של מערכת החיסון של הגוף לחומר שאינו מזיק בדרך כלל לגוף. חומרים אלו ידועים בתור אלרגנים, והם יכולים לכלול

לצפייה »

תפריט נגישות

חדש באתר תרופות סבתא

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר תרופות סבתא
כי סבתא דואגת לכם גם לפרנסה 💝