בריאות ורפואה

קווי היסוד של הרפואה הסינית וכיצד היא עלולה לשפר את חייכם

אהבתם?

שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

רפואה סינית היא מערכת רפואה עתיקה בסין ובמדינות אחרות באסיה. זוהי גישה הוליסטית ורבת פנים לבריאות המשלבת רפואה סינית מסורתית עם המחקר המדעי העדכני ביותר.

היא שמה דגש על מניעה וטיפול של מחלות, אך מתמקד גם בהבנת הבריאות והרווחה.

מהי רפואה סינית?

רפואה סינית היא מערכת של רפואה סינית מסורתית, שנהוגה היום בחלקים רבים של העולם. העקרונות העיקריים שלה מבוססים על קבוצה של חמישה יסודות בסיסיים: אדמה,מתכת, אש, מים ועץ. יסודות אלו ידועים בשם יין ויאנג (או יין-יאנג) והם נחשבים לכוחות היסוד השולטים בחיים על פני כדור הארץ. אם אתם מעוניינים לחקור יותר לעומק בכל בנוגע לרפואה סינית וקווי היסוד שלה אז היכנסו למידע נוסף בקרו ב igl - רפואה סינית.

מהו טיפול בנקודת מרידיאן?

הטיפול בנקודת המרידיאן הוא מערכת רפואית סינית שפותחה על ידי הרופא הסיני המפורסם, שן דאו (Shen Dao) לפני למעלה מ-400 שנה. נקודות המרידיאן ממוקמות על פני הגוף ומאמינים שהן אחראיות לתפקודים גופניים שונים כמו עיכול, מחזור הדם ותפקוד מיני.

הטיפול כולל מריחת מחטי דיקור על המרידיאנים של הגוף על מנת לעורר אנרגיית ריפוי, ובכך לסייע לאנשים עם כאבים שונים. הטיפול נעשה בדרך כלל שלוש פעמים בשבוע או כל יומיים במשך חודש אחד לפחות.

רפואה סינית ופתרון גיל המעבר

הרפואה הסינית לגיל המעבר היא טיפול פופולרי מאוד. עם זאת, לא קל למצוא רופא שיוכל לעזור לכם בכך. כתוצאה מכך, נשים רבות נוקטות בדיקור סיני או בשיטות מסורתיות אחרות לטיפול בגיל המעבר.

נשים רבות הסובלות מגיל המעבר פונות לדיקור סיני בגלל היתרונות ארוכי הטווח שהוא מספק ומשום שהוא אינו מצריך מרשם.

הרפואה הסינית לטיפול בגיל המעבר מבוססת על התיאוריה כי ישנם שני סוגים של חוסר איזון הורמונלי בנשים: אחד שמשפיע על השחלות ואחד שמשפיע על חלקים אחרים בגוף. חוסר איזון זה מוביל לתסמינים כמו גלי חום, הזעות לילה ויובש בנרתיק. בנוסף, ישנם גם כמה תסמינים הקשורים לחרדה, נדודי שינה ודיכאון אשר מקשים על נשים הסובלות מבעיות אלו להתמודד עם אירועי חייהן. הרפואה הסינית לטיפול בגיל המעבר מכוונת לתקן בעיות אלו על ידי איזון הורמונים ושליטה ברגשות על מנת להפחית מתח רגשי.

מהו טיפול בנקודת דיקור?

נקודות מסוג זה משמשות בדרך כלל בטיפולים כגון טיפול בכאב, הפגת מתחים, ירידה במשקל וכן הלאה. עם זאת, ישנם סוגים רבים אחרים של נקודות דיקור שיכולות לשמש למטרות שונות בתחומים שונים. לדוגמה, יש גם נקודות דיקור ששימשו לטיפול בסרטן ובמחלות אחרות כמו סוכרת או מחלות לב.

מרכיבי רפואה סינית - מה הם ואיך הם עובדים?

מרכיבי הרפואה הסינית הם מרכיבים חיוניים ברפואה הסינית המסורתית, אשר נעשה בהם שימוש במשך אלפי שנים. הם נקראים גם מרכיבי "צ'י גונג" במערב. השם המקורי של מרכיבים אלו הוא "Qi Yuan", שפירושו "חיים".

כיום, סין חווה תקופה של התפתחות מהירה וחדשנות. המדינה נמצאת גם בחזית המחקר המדעי. לסין יש מורשת גדולה ועשירה בתרופות וטיפולים רפואיים סיניים מסורתיים. בנוסף לתרופות, גם מוצרים רפואיים שנמצאים בשימוש אלפי שנים, כולל מרכיבים חיוניים כמו ה"צ'י יואן", נחוצים בדחיפות רבה לאוכלוסייה כיום.

קווי היסוד ברפואה סינית

הרפואה הסינית היא מערכת מורכבת מאוד. היא מערבת את הגוף, הרגשות, הנפש והרוח. לא קל להבין את זה אבל אפשר ללמוד ולהשתמש בו.

הרפואה הסינית מבוססת על קווי יסוד וטכניקות שונות. הוא כולל דיקור סיני, צמחי מרפא, הומאופתיה, רפואה סינית ועוד רבים אחרים.

אנו מקווים שמאמר זה עזר לכם לקבל רקע בנושא קווי היסוד של רפואה סינית אנו מאחלים לכם רפואה שלמה וטיפול הולם.

תרופות סבתא לכאבי שרירים
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי שרירים

כאבי שרירים יכולים להיות מעיקים כשהם יכולים להתפשט ולהפריע לא רק לתנועה אלא גם לכאבי ראש ואחרים. הכאבים יכולים להיות תוצאה של שינה לא טובה,

לצפייה »
אטופיק דרמטיטיס של העור
בריאות ורפואה

אטופיק דרמטיטיס של העור

מהי אטופיק דרמטיטיס של העור ? אטופיק דרמטיטיס היא מחלת עור כרונית התקפית שמתחילה בדרך כלל בינקות. או יכולה להתפתח עם השנים . ונקראת גם

לצפייה »
עששת תרופות סבתא
בריאות ורפואה

עששת תרופות סבתא

מהי עששת ? עששת היא זיהום חיידקי שגורם להרס של הרקמה הקשה (אמייל, דנטין) של השיניים. זה נגרם מהצטברות פלאק על השיניים שנגרמים מחיידקים שנמצאים

לצפייה »
טינטון באוזניים
בריאות ורפואה

טינטון באוזניים

במאמר זה נדון מהו טינטון וכיצד ניתן לטפל בו. טינטון הוא מצב המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. זה מאופיין בצלצול או זמזום באוזניים, שיכול

לצפייה »
אלרגיה
בריאות ורפואה

המדריך המלא בנושא - אלרגיה

מהי אלרגיה ? אלרגיה היא תגובה של מערכת החיסון של הגוף לחומר שאינו מזיק בדרך כלל לגוף. חומרים אלו ידועים בתור אלרגנים, והם יכולים לכלול

לצפייה »

תפריט נגישות

חדש באתר תרופות סבתא

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר תרופות סבתא
כי סבתא דואגת לכם גם לפרנסה 💝