תרופות סבתא

גלי חום תרופות סבתא

גלי חום תרופות סבתא

אהבתם?

שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

במידה והגעתן לגיל המעבר, והתחלתן לחוות את כל התופעות הממש לא סימפטיות אשר נלוות אליו, יש להניח שתתייעצו עם חברות טובות בגילכן, עם האימא שלכן, אן גם עם הרופא שלכן שלא ממש להצליח להתכתב בהצלחה עם קצב השינויים המהירים בתחום זה, וסביר להניח שכל העצות שתקבלו יהיו מיושנות למדי. ספוילר – בוודאי שתאמינו כי גלי החום ייעלמו חיש מהר, או לחלופין שטיפולים הורמונליים לשם מיגור הבעיה יותר מדי מסוכנים. אז קודם כל, זה נכון לומר כי גלי חום לא יימשכו לתמיד, וזה גם נכון לומר שבשביל נשים מסוימות מוטב להימנע מנטילת הורמונים.

אך בעקבות מנעד נרחב של מחקרים שנעשו בהיבט זה, נמצא כי הסימפטום שמאוד לא סימפטי של גיל המעבר יכול להימשך, פלוס מינוס, בסביבות כשבע שנים, ויש נשים שיחוו אותו אף הרבה יותר מכך.

אותם מחקרים מצאו עוד כי טיפול הורמונלי מוכח בתור אפקטיבי ובטוח באופן יחסי למרבית הנשים, בפרט לאלו בנות החמישים לערך. עדיין לא משוכנעים בסיבות שגורמות להופעה של גלי חום, מה שבטוח שהם מלווים בירידה של אסטרוגן וכן בהשפעה שיש לו על ההיפותלמוס, שפועל בתור התרמוסטט הפנימי. ההיפותלמוס שולט באזור התרמוניטרלי, שהינו טווח הטמפרטורה שבו אתן לא רועדות או מזיעות. מומחים מאמינים שהמעבר בגיל המעבר מעלה מעט את טמפרטורת הגוף הליבה ומכווץ את האזור התרמו ניטרלי, באופן הזה שיהיה קל לעבור מנוח למתחמם יתר על המידה. ואחרי כל ההקדמה הארוכה הזאת, שנועדה להכניס אתכן ללב העניין, באם תמשיכו לקרוא עד לתום המאמר שלפניכם, תגלו ערב רב של עובדות על גלי חום תרופות סבתא.

האם גלי חום תרופות סבתא ייפתרו על ידי צריכה של איזופלבונים סויה?

לא קיים כל ספק, ולו הקל שבקלים, כי גלי חום תרופות סבתא יכולים להיפתר על ידי צריכה של איזופלבונים סויה. בעוד הסויה מכילה כמויות גדולות של פיטואסטרוגנים, כימיקלים אשר פועלים בדיוק כמו אסטרוגן בגוף. סויה עשירה במיוחד באיזופלבונים, הנקשרים לקולטני אסטרוגן. זה יכול לסייע בהפחתה של גלי חום. סויה ממשיכה להיחקר במונחים של הקלה בגיל המעבר. למי שבוחר לעשות שימוש בסויה, כדאי לבחור במקורות סויה ממזון ולא בתוספי מזון. כמות האיזופלבונים בתוספי מזון גבוהה בהרבה מאלה המופיעים באופן טבעי במזון. מקורות טובים למזונות סויה הם חלב סויה, טופו, טמפה וכיוצא בזה.

האם גלי חום תרופות סבתא ישתפרו באמצעות שינוי אורח חיים?

קודם כל, ולפני הכול, גלי חום תרופות סבתא ישתפרו באמצעות שינויי אורח חיים והתנהגות. קיימות המון עדויות לכך שנשים אשר עוקבות אחר תכנית תזונה בריאה נוטות הרבה פחות לסבול מגלי חום ומהזעות לילה שהן גלי חום המתרחשים בזמן שאתן ישנות. קיימת אף סיבה להאמין שאכילת יותר סויה עשויה להועיל. בעקבות מגוון נרחב של מחקרים שבוצעו בתחום, נמצא כי נשים שצרכו תזונה טבעונית שכללה חצי כוס פולי סויה מדי יום חוו הפחתה ניכרת בגלי חום. חלק מהמשתתפים אפילו גילו שהתסמין הזה נעלם לחלוטין. אף במידה וממש אין לכן כוונות לשנות את הדיאטה שלכן, כדאי שתיזהרו מגורמי גלי חום נפוצים, כמו למשל -  קפאין, אלכוהול ומזונות חריפים. בינתיים, תשאפו להרבות בפעילות גופנית ולתרגל כל מיני טכניקות לשם הפחתת מתחים, ולשמור על השינה שלכם. בעקבות הרבה מחקרים שנערכו בהיבט זה, נמצא כי מהלכים אלו מסוגלים להפחית את עוצמתם ותדירותם של גלי החום. על מנת להפחית את הסיכויים שלכן לסבול מהזעות לילה, תשמרו על חדר השינה שלכן קר ככל שתוכלו לסבול.

האם תרופות סבתא לגלי חום בדמות של קוהוש שחור יעזרו לכם?

ברור מאליו, כי תרופות סבתא לגלי חום בדמות של קוהוש שחור יעזרו לכם, בעוד הוא נחשב לבין צמחי המרפא הכי פופולריים לשם טיפול בגלי חום ותסמינים אחרים של גיל המעבר. שורש הצמח הקוהוש השחור מסופק בקפסולות, ולרוב פחות בתה. חרף העובדה שהמנגנון המדויק של קוהוש שחור לא לגמרי ידוע, חוקרים סבורים כי הוא נקשר לקולטני אסטרוגן או מגרה קולטני סרוטונין. יודעי דבר מצהירים בריש גלי כי מחקרים שנמשכו כשנה, פחות או יותר, אינם הוכיחו השפעות מזיקות של הקוהוש השחור. תופעות לוואי קלות שדווחו על הקוהוש השחור כללו כאבי בטן ופריחה. ישנם דיווחים על אי ספיקת כבד, המהווה סכנת חיים, אצל אנשים המשתמשים בקוהוש שחור. זה לא מומלץ לנשים בהריון או לאימהות מיניקות, או למי שיש סרטן השד.

האם גלי חום תרופות סבתא בהשקעה בעצמכן יסייעו לכן?

זאת אמת לאמתה שגלי חום עשויים "לתקוף" אתכן בכל שעה נתונה במשך היום, אך הם "תוקפים" יותר כאשר אתן נמצאות בסטרס. אי לכך ובהתאם לזאת, גלי חום תרופות סבתא בהשקעה בעצמכן בהחלט יסייעו לכן, בעוד יש לבחור בכל מיני טכניקות של הפחתת מתחים יכולות בהכרח להפחית את התדירות של גלי החום. תשקלו להקדיש את הזמן שלכם לפעולות הבאות -

  • הליכה.
  • יוגה.
  • מדיטציה.
  • דמיון מודרך.
  • נשימות.
  • צ'י.
  • טאי.

לחלק מן הטכניקות האלו יש גם תועלת בשיפור איכות השינה. גם לקחת מספר דקות לבד עם עצמכן, כדי לקרוא ספר, לשיר בקול רם או פשוט לשבת בחוץ יכול לעשות פלאים מבחינת הרפיה.

האם גלי חום תרופות סבתא של תרופות צמחיות מוכחות כיעילות?

ואי אפשר לדון ברצינות על גלי חום תרופות סבתא בגישה הכי טבעית של תרופות צמחיות אשר מוכחות כממש יעילות. יחד עם זאת, טבעי לא בהכרח נחשב ליותר בטוח. ברם, קיימות מספר תרופות צמחיות קוהוש שחור, שם תוספי צמחים מוסדרים באופן הדוק; ו-Relizen, המכילה תמצית אבקה ומומלצת. במידה ותבחרו ללכת בכיוון של הנתיב הצמחי דווקא, כדאי שתיוועצו עם הרופא שמטפל בכם, בשביל לוודא כי תוסף נתון לא יפריע לתוספים או לתרופות אחרות שאתם נוטלים. אך בראייה כללית, האפשרויות שהוזכרו לעיל בטוחות יחסית ונסבלות היטב. בדומה לאפשרויות מרשם לגלי חום, כדאי לחכות לפחות שלושה חודשים כדי לקבוע אם טיפול נתון עובד היטב בשבילכן.

האם תרופות סבתא לגלי חום של שורש ריבס סיבירי יספקו לכם הקלה?

בהחלט כן, תרופות סבתא לגלי חום של שורש ריבס סיבירי יספקו לכן הקלה. ככלות הכול, מדובר אודות תמצית ייחודית של שורש ריבס סיבירי, שיש בה תרכובת אשר נחקרה באופן קליני להפחתה של גלי החום, הזעות הלילה וכל מיני תסמינים שמתקשרים בהכרח לגיל המעבר. על פי מנעד נרחב של מחקרים שבוצעו בתחום, נמצא כי תמצית של שורש ריבס סיבירי עשויה להפחית גלי חום עד שמונים ושלושה אחוזים, בעוד שהיא מכוונת לקולטן ספציפי לאסטרוגן כדי לעזור לגוף לנהל את העליות והמורדות של האסטרוגן. עוד נמצא במחקרים הללו, בנשים שסבלו בממוצע כמות של שניים עשר גלי חום מדי יום, כחמישים אחוזים מהן נטלו ארבעה מ"ג מהשורש הריבס הסיבירי, וחמישים אחוז מהן נטלו פלצבו. בתום שלושה חודשים, הנשים שצרכו תמצית של ריבס סיבירי הצהירו על בין אפס לבין 5.6 גלי חום ליום, כאשר הנשים שנטלו פלצבו הצהירו על בין 4.8 לבין 18.2 גלי חום ליום.

האם גלי חום תרופות סבתא ישתפרו באמצעות פיטואסטרוגנים?

נכונה לאמתה העובדה שלאורה גלי חום תרופות סבתא ישתפרו באמצעות פיטואסטרוגנים. הדבר נובע מכך, שראשית כל גלי חום נקשרים בהכרח לירידה באופן טבעי של רמות האסטרוגן, שזאת דרך ממש טבעית לשקף את הנוכחות של האסטרוגן בגוף בעזרת ביצוע סינרגיה של פיטואסטרוגנים בחיי השגרה היום יומיים שלכן. פיטואסטרוגנים הינם בעצם סוג של תרכובות צמחיות שמתנהגות בדיוק כמו אסטרוגן בגוף. הסויה מכילה איזופלבונים, תרכובת צמחית השייכת למשפחת הפיטואסטרוגנים. בעיקרו של דבר, איזופלבונים של סויה מחקים אסטרוגן באמצעות קשירה לאותם קולטני תאים שהאסטרוגן היה בדרך כלל. בעצם, ניתוח של כמות נכבדה של ניסויים מבוקרים אקראיים מצא שנראה כי פיטואסטרוגנים מפחיתים את תדירות גלי החום עם מינימום תופעות לוואי. אתן עשויות למצוא סויה במזונות צמחיים רבים, כמו למשל - בטופו, בטמפה ואף בפולי סויה כמו אדמה. באופן דומה, זרעי פשתן ופירות יבשים כמו שזיפים מיובשים ומשמשים אף הם כעשירים בפיטואסטרוגנים.

האם גלי חום תרופות סבתא ישופרו על ידי ניהול משקל גוף נכון יותר?

על פי מנעד נרחב של מחקרים שבוצעו בתחום הכה חשוב הזה, נמצא כי גלי חום עשויים להיות קשורים באופן ישיר למצב המשקל של נשים במשך גיל המעבר ובתום גיל המעבר, בעוד מרבית הנשים עולות בממוצע חמישה קילוגרם לאחר גיל המעבר. למען האמת, אחד המחקרים הללו מצא עדויות לכך כי גלי חום תרופות סבתא ישופרו על ידי ניהול משקל גוף נכון יותר, בעוד ירידה משמעותית במשקל בנשים עם עודף משקל יכולה בהכרח להעלים אירועי גלי חום בינוניים עד חמורים. במינונים קטנים, יש סברה כי וויטמין E עוזר להקלה בגלי חום. ואלו הם המזונות שמכילים ויטמין E -

  • אגוזי לוז.
  • תרד.
  • זרעי חמניות.
  • נבט חיטה.
  • שקדים.
  • קישוא.
  • אבוקדו.
  • ברוקולי.

זאת ועוד, ויטמין E הוא לא רק בין התרופות הטבעיות הטובות ביותר לגלי חום, אלא גם מועיל לבריאות העור, מתח ולחץ.

במה יתמכו בכם תרופות סבתא לגלי חום של צ'סטברי?

נתחיל מהעובדות. תרופות סבתא לגלי חום יתמכו בכם בדמות של צ'סטברי, שהינו עשב מוערך לשם איזון הורמונלי, ואף בעל פוטנציאל משמעותי להפחתה של גלי החום. בעקבות מספר מאמרים לא מבוטל שנעשו בהיבט זה, נמצא כי נשים שהוסיפו צ'סטברי לשגרת החיים שלהן חוו הקלה בתסמיני גיל המעבר, עם גלי חום ביניהם. כמו כן, נמצאו סגולות ממריחה של קרם צ'סטברי או של שמן אתרי. באופן מרשים, כשלושים ושלושה אחוזים מן הנשים ציינו שיפורים ניכרים בגלי חום ובהזעות לילה, בעוד שכשלושים ושישה אחוזים ציינו הקלה מתונה. ברם, חלק משאר המחקרים אינם מצאו הבדלים בין קבוצות הצ'סטברי והפלצבו, כך שפסק הדין הרשמי עדיין לא קיים.

האם גלי חום תרופות סבתא יעברו תפנית עם תזונה ים תיכונית?

וכאן נצהיר בפה מלא, כי גלי חום תרופות סבתא יעברו תפנית בליווי של תזונה ים תיכונית. ישנם מחקרים שנעשו בתחום, ומצאו כי משתתפי המחקר יכולים לחוות יתרונות עקב הירידה במשקל הקשורה באכילת דיאטה ים תיכונית, במקום מדיאטה בלבד. מן הפן האחר, ממצאים מסוימים תומכים בכך ששמירה על תזונה בסגנון ים תיכוני יכולה להפחית את הופעת גלי החום. בלי כל קשר, התערבות תזונתית מומלצת מאוד לגלי חום. מכל הדיאטות שקיימות, לתזונה הים תיכונית יש סגולות בריאותיות רבות וממש שווה לנסות אותה. בקצרה, דיאטה ים תיכונית עשירה בפירות, ירקות, שומנים מהצומח, שעועית ודגנים מלאים.

תרופות סבתא לכאבי שרירים
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי שרירים

כאבי שרירים יכולים להיות מעיקים כשהם יכולים להתפשט ולהפריע לא רק לתנועה אלא גם לכאבי ראש ואחרים. הכאבים יכולים להיות תוצאה של שינה לא טובה,

לצפייה »
עששת תרופות סבתא
בריאות ורפואה

עששת תרופות סבתא

מהי עששת ? עששת היא זיהום חיידקי שגורם להרס של הרקמה הקשה (אמייל, דנטין) של השיניים. זה נגרם מהצטברות פלאק על השיניים שנגרמים מחיידקים שנמצאים

לצפייה »
דלקת בעין טיפול טבעי
בריאות ורפואה

דלקת בעין תרופות סבתא

התסמינים של דלקת בעין דלקת עיניים היא בעיה שכיחה שיכולה להיגרם על ידי חיידקים, וירוסים, פטריות או טפילים. התסמינים השכיחים ביותר של דלקת עיניים הם

לצפייה »
תרופות סבתא לכאבי מחזור
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לכאבי מחזור

היום נלמד מהם ולמה יש כאבי מחזור כאבי מחזור הם הסיבה השכיחה ביותר לילדות ונשים בגילאי 12-50 ויש המדווחות על כאבים שדומים לצירים שגורמים להן

לצפייה »
תרופות סבתא לשיעול ליחתי
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשיעול ליחתי

היום נדבר על שיעול עם ליחה ומהו הטיפול. שיעול הוא פעולת רפלקס המנקה את הגרון והריאות מריר, אבק או חלקיקים אחרים. זוהי אחת ההגנות החשובות

לצפייה »
תרופת סבתא להורדת חום
בריאות ורפואה

תרופת סבתא להורדת חום

כל מה שרציתם לדעת על חום גוף בכתבה הבאה. אז מהו חום גוף? חום גבוה אינו מחלה,  אלא, מערכת ההגנה הטבעית של הגוף  שמנסה לאותת

לצפייה »
תרופות סבתא לשן בינה
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשן בינה

שיני בינה הן הסט השלישי של הטוחנות בפה שלנו. הן ממוקמות בחלק האחורי של הפה ובדרך כלל יוצאות בסביבות גיל 17-25. ולכן קוראים להן שיני

לצפייה »
תרופות סבתא לשיעול טורדני
בריאות ורפואה

תרופות סבתא לשיעול טורדני

מהו שיעול ? שיעול הוא רפלקס הגנה של מערכת הנשימה שעוזר לנקות חלקיקים והפרשות מדרכי הנשימה. הוא נשמע לפעמים כשיעול נבחני, אך יכול גם להישמע

לצפייה »

תפריט נגישות

חדש באתר תרופות סבתא

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר תרופות סבתא
כי סבתא דואגת לכם גם לפרנסה 💝