ויטמינים

ויטמין סי ליפוזומלי

ויטמין סי ליפוזומלי

אהבתם?

שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

באופן כללי, ויטמין C ממלא תפקיד מפתח בתהליכים המגבירים את גורם הזוהר של העור, והוא גם תומך בבריאות המוח והלב. כמו כן, אולי הכי חשוב, נוכח חדירת נגיף הקורונה לחיי כולנו, זהו תחנת כוח לחסינות - מחסור בוויטמין C נקשר לסיכון מוגבר לזיהומים בדרכי הנשימה הנגרמות על ידי וירוסים, כולל הצטננות. ויטמין C הוא אף רכיב תזונתי חיוני, הווה אומר - הגוף שלכם אינו יכול לייצר אותו באופן טבעי, אז אתם צריכים לקבל אותו ממזונות ותוספי מזון. אבל אם בכלל חיפשת בגוגל תוספי ויטמין C לאחרונה, שמא שמתם לב לתוצאה חדשה שצצה בפיד שלכם: ויטמין סי ליפוזומלי. ויטמין סי ליפוזומלי איננו המצאת המאה, אך הוא נהיה אופנתי לאחרונה. אנו מפצירים בכם לחלוטין לא להסתפק בפתיח של דברינו, כי אם להמשיך לקרוא עד לסופם, וכך תדלו פרטים חשובים על ויטמין סי ליפוזומלי.

מה ההגדרה המדויקת של ויטמין סי ליפוזומלי?

נכון, אנחנו מסכימים אתכם, את הביטוי - ויטמין סי ליפוזומלי לא שומעים על בסיס יום יומי, ולכן נביא לפניכם את ההגדרה המדויקת שלו. ובכן, ויטמין סי ליפוזומלי הינו צורה חזקה יותר של ויטמין C נוזלי המיועדת לספיגה מרבית ותמיכה חיסונית אופטימלית. ויטמין C זה מגיע בצורה נוזלית, אשר לאחר מכן מובלע לתוך מיצלות בגודל ננו. מיצלות אלו עטופים עוד יותר בליפוזומים, אשר מגנים על מיצלות ויטמין C הזעירות מפני הסביבה העוינת ומחסומי ספיגה המצויים במעי האנושי. ואם אתם מרגישים ממש אבודים בכל המידע הזה, נסביר לכם מה ההגדרה המדויקת של ליפוזומים. ובכן, עסקינן אודות כך שליפוזומים וויטמין C יוצרים צוות נפלא. ליפוזום הוא בועה זעירה מלאה בנוזל, אשר נקראת אף שלפוחית, עשויה מאותו חומר כמו קרום התא. נוזלים שונים - כמו תרופות המשמשות לטיפול במגוון מחלות - מועברים בכל הגוף באמצעות נשאים ליפוזומליים. ובואו נמשיל את ההסבר שלנו - במידה והגוף שלכם היה כביש מהיר וויטמין C הנוסע, הליפוזום עושה את ההבדל בין נסיעה בטוחה ברכב לבין הליכה יחפה על הכביש המהיר העמוס. כאשר ויטמין C עובר בתוך ליפוזום, יש לו סיכוי טוב יותר להגיע בשלום ליעדו. נוכחותם של ליפוזומים היא ההבדל העיקרי בין ויטמין C ליפוזומלי לבין גלולה פומית קונבנציונלית, או ויטמין C נוזלי. המובן של התהליך של האופן אשר בו ויטמין סי ליפוזומלי עושה שימוש בליפוזומים כחומר מתן - כשמדובר בספיגה, רכיבי תזונה מרכזיים לרבות - ויטמין C צריכים לפלס את דרכם בתהליך העיכול לאט. הם נלחמים בחומצת קיבה ואנזימים לפני שהם מגיעים לבסוף למעי הדק. כעת, גוף האדם מפרק אותו לא מעט, ורק חלק מהוויטמין C מעובד בפועל. על מנת להבטיח שהגוף שלכם יקבל כמה שיותר ויטמין C, עושים שימוש בליפוזומים כדי ליצור שכבת הגנה של פוספוליפידים, המסייעת לצורה הליפוזומלית הזו של ויטמין C נוזלי לעקוף את תהליך העיכול באופן הכי אפקטיבי.

למה ויטמין סי ליפוזומלי כה נחשק בקרב רבים וטובים?

יש כל מיני סיבות, אשר לאורן ויטמין סי ליפוזומלי כה נחשק בקרב רבים וטובים, ולהלן נציג בפניכם כמה מהן, לפחות המרכזיות שמבניהן -

  • עלייה בספיגה, בדרך של ספיגה טובה יותר לזרם הדם, ופחות פירוק על ידי חומצת קיבה. עם ויטמין C רגיל, שיעורי הספיגה לא ממש גדולים, אבל בשל המבנה של ויטמין C ליפוזומלי, שיעורי הספיגה יכולים להיות גבוהים בהרבה.
  • ליפוזומים נספגים טוב יותר וזאת משום שהם נקשרים קודם כל אל ממברנות הרקמה, ואף מקלים על אספקת חומרים מזינים. הליפוזומים מסוגלים להיקשר לממברנות התאים בדופן המעי - ולאחר מכן להיכנס ישירות לזרם הדם - במיוחד בגלל שניהם עשויים מפוספוליפידים.
  • שלא כמו טבליות מזון והן טבליות תוספי מזון מסורתיות, חומרים ליפוזומים עוקפים גם חלק גדול ממערכת העיכול. יש ליטול באופן קבוע ויטמין סי ליפוזומלי . נתחיל בזה שזה משפר את הספיגה, ונמשיך בעובדה שלאורה יש פחות סיכון לרעילות, ותוספי מזון אלה בדרך כלל נסבלים טוב יותר עם פחות תופעות לוואי כדוגמת - קלקול קיבה.

במה באים לידי ביטוי ההבדלים בין ויטמין סי לבין ויטמין סי ליפוזומלי?

קיים מנעד נרחב של הבדלים בין ויטמין סי רגיל לבין ויטמין סי ליפוזומלי, שבעיקרו נקשר לזמינות הביולוגית שלהם. משום שוויטמין C המסורתי מסיס במים, הזמינות הביולוגית שלו נמוכה מאוד. רק כבין שניים עשר אחוזים עד לארבעה עשר אחוזים ממנו נספג כאשר הוא נלקח דרך הפה. נציג בפניכם את ההבדלים ביניהם, ו"על הדרך" נהלל את ויטמין סי ליפוזומלי -

  • הגנה על ויטמין C באמצעות פירוק על ידי חמצן - כאשר ויטמין C קונבנציונלי נלקח דרך הפה, חלק ממנו מתחמצן, מה שמפחית את יעילותו. ואילו ויטמין סי ליפוזומלי מפחית מאוד את הסבירות לחמצון ומגביר את היעילות של ויטמין C בתפקודי הגוף.
  • נשאר במערכת זמן רב יותר - בעוד אתם נוטלים ויטמין C מסורתי, רמתו מגיעה לשיא במשך כשעתיים עד ארבע שעות בדם. בסיום הזמנים הללו, מה שהגוף מחשיב עודף נפלט באמצעות שתן או, במקרים קיצוניים, צואה. ובעוד ויטמין סי ליפוזומלי נספג ישירות לתוך התאים ושומר על רמות הדם תקינות. משמע - שכמעט כל זה ינוצל לתפקודי הגוף.

איזה סגולות מתלוות אל ויטמין סי ליפוזומלי?

אנחנו נוטים להאמין לחלוטין, או בכל אופן ממש מקווים, שבשלב הזה של המאמר שלנו, כבר הצלחתם להבין את הקשר שבין ליפוזומים לבין פוספוליפידים, אשר נועד לעזור על הגנה על ויטמין סי בעת שהינו פשוט עובר בגוף האדם. והגיע הזמן לדסקס על מה מתרחש בעוד ויטמין סי ליפוזומלי יגיע למעי שלכם. אז נבהיר בזאת, לפני הכול, שיש כאן שיעורי ספיגת ויטמין C טובים יותר. הדבר נובע מכך שוויטמין C הוא ויטמין מסיס במים, מה שאומר שהוא לא יכול לחדור לרקמות שומן באופן טבעי. הוא זקוק לפוספוליפידים, כמו אלה שנמצאים בליפוזומים, כדי להפוך לזמינים יותר ביולוגיים. לפיכך, בעוד שהליפוזומים עוברים דרך מערכת העיכול, דו שכבות הפוספוליפיד מתחילות להתקלף באופן ממש איטי ואף בצורה מבוקרת. המיצלות משתחררות בהדרגה, ובסיכומו של יום, ויטמין C המאגר מופקד ליד רירית המעי, שם הוא יכול להיספג במלואו, ובאופן הזה הוא יכול למקסם את היתרונות שגוף האדם חווה מוויטמין C ליפוזומלי.

מדוע ויטמין סי ליפוזומלי נחשב אפקטיבי?

נתחיל בכך שנגיד שכל הסימנים מעידים על זה שוויטמין סי ליפוזומלי נחשב לאטרקטיבי. יחד עם זאת, הדבר נתמך בשני מחקרים אשר בוצעו לפני שש שנים ולפני שלוש שנים, בעוד החוקרים ציינו זמינות ביולוגית גדולה יותר של ויטמין C, כמו שנמדד על ידי ריכוזי פלזמה בדם, כאשר הוא היה עטוף בליפוזומים בהשוואה לצורה לא מכוסה. כמו כן, נמצא במחקרים כי תאי דם לבנים ספגו כחמישים אחוזים יותר ויטמין C ממוצר ויטמין C ליפוזומלי מאשר מוצר שאינו ליפוזומלי. חוץ מזה, לא ברורות עוד סגולות של ויטמין סי ליפוזומלי. באופן דומה לוויטמין C מסורתי, הוא עשוי לסייע במאבק בלחץ חמצוני, לשפר את תפקוד מערכת החיסון, לשפר את ייצור הקולגן, להגביר את ספיגת הברזל ולתמוך בבריאות הלב וכלי הדם והמוח הכללית.

מה קורה שחסר לכם ויטמינים בגוף?

כאשר חסר לכם ויטמינים תחוו תסמינים או סימנים שיהיו תלויים בסוג המינרל או הוויטמינים הייעודי. כמו למשל – במידה וחסר לכם מינרלים או ויטמינים שהכרחיים לשם תיקון הקולגן, העור או רקמת החיבור – תחוו תסמינים אשר בהכרח יהיו קשורים ליובש בעור, לעור בעייתי, או ליותר מדי קמטים, חוסר גמישות בעור, פריחה או דרמטיטיס. במידה ולא תיטלו מספיק ויטמינים אשר נחוצים לכם כמו אוויר לנשימה, תחוו חסך ותציגו תסמינים של צריכה ירודה של חומרים מזינים.

מה התופעות לוואי של ויטמין סי ליפוזומלי?

תוספי ויטמין C הם די בטוחים לנטילה, אפילו במינונים גבוהים. לרוב תטילו דרך השתן את כל מה שהגוף שלכם לא יאגור. אך נטילת יותר מדי של ויטמין סי ליפוזומלי עשויה לגרום לשפע של תופעות לוואי במערכת העיכול באמצעות ויטמין C לא נספג במעיים. תופעות הלוואי עשויות לכלול – שלשול, בחילה, או התכווצויות. יש להניח כי ויטמין סי ליפוזומלי יגרום לתופעות הלוואי הללו וזאת משום שהינו נספג בצורה יותר אפקטיבית, אבל נטילת יותר מדי ממנו עדיין אינה מומלצת. הגוף שלכם פשוט לא צריך כל כך הרבה ויטמין C. וחרף העובדה שוויטמין C בטוח בדרך כלל לנטילה, יש בני אדם שצריכים להיות זהירים במיוחד לגבי נטילת יותר מדי ויטמין C. תוספי ויטמין C אינם מומלצים לבריות עם מצבים רפואיים מסוימים כמו למשל - המוכרומטוזיס ולקות בכליות. אנשים הנוטלים תרופות מסוימות, כמו קלאטורי ברזל, צריכים גם להימנע מתוספי ויטמין C במינון גבוה.

מה גורסים התומכים ברעיון של נטילת ויטמין סי ליפוזומלי?

התומכים ברעיון של נטילת ויטמין סי ליפוזומלי גורסים את הדברים הבאים –

  • ויטמין סי ליפוזומלי בלי ממתיק מלאכותי או בלי סוכרים.
  • הוא נמכר בתוך בקבוק זכוכית לשם שמירה על האיכות שלו.
  • הליפוזום יגן על מערכת העיכול שלכם מפני הגירוי שכל כך מאפיין את ויטמין סי ובאופן הזה יעזור למנוע כל מיני תופעות לוואי.
  • אין כל בעיה ליטול ויטמין סי ליפוזומלי בקרב ילדים או מבוגרים שלא קל להם לבלוע טבליות או כדורים.
  • ויטמין סי ליפוזומלי מגן על הוויטמין מפני התפרקות בחומציות של הקיבה.
  • ניתן להשיג אותו בטעם עדין של תפוזים.
  • הוא ממש לא חומצי, והן מתאים לנטילה בכל מינון, אף במינון גבוה למדי.

למה כדאי לכם לצרוך ויטמינים?

בעוד יש מספר סיבות רב לכדאיות של צריכת ויטמינים, גמרנו אומר להציג בפניכם את השלוש החשובות ביותר מבניהן -

  • ויטמינים משפרים את בריאות הלב וכלי הדם - התקפי לב, שבץ מוחי ומחלות לב וכלי דם אחרות הם גורם המוות מספר אחת ברחבי העולם. תוספי מזון שעשויים לעזור לשפר את בריאות הלב וכלי הדם.
  • ויטמינים מפחיתים חרדות ומתחים – המון בני אדם נאבקים בבריאות הנפשית שלהם, במיוחד בחרדה, דיכאון ומתח כרוני, ועל כן הוויטמינים רק עשויים לתמוך בבריאות הנפשית שלהם, ולטובה כמובן.
  • ויטמינים מגבירים את התפקוד הקוגניטיבי ואת בריאות המוח - המוח שלכם חייב המון "דלק". בעצם, יש לו כמה מדרישות האנרגיה הגבוהות ביותר מבין כל איברי הגוף שלכם. באופן כללי, בשיעור של כשישים אחוזים מן הגלוקוז שגופכם שורף מדי יום הולך ישירות להפעלת המוח שלכם. אך המוח שלכם צריך יותר מסתם קלוריות ופחמימות - הוא זקוק לחומרים מזינים ספציפיים.
מהו ויטמין B
ויטמינים

מהו ויטמין B12

במאמר זה אנו נעסוק בנושא ויטמין B12 , יינתנו טיפים ובנוסף נעמיק בנושא. חיוניות ויטמין B12 ויטמין B12 הוא רכיב תזונתי חיוני לבני אדם. הוא

לצפייה »
קומפלקס ויטמין b
ויטמינים

קומפלקס ויטמין b

לא כולם יודעים מה זה קומפלקס ויטמין b, אז כדי לסבר את אוזניכם, נבהיר בזאת כי מדובר אודות שילוב של שמונה ויטמינים, אשר ממלאים תפקידים

לצפייה »
סרום ויטמין C
ויטמינים

סרום ויטמין C

רוב האנשים מתעניינים ורוצים לטפח את עור הפנים, לפיכך יש להניח ששמעתם על סרום ויטמין C. באופן כללי, ויטמין C נחשב לאחד ממרכיבי האנטי אייג'ינג

לצפייה »
מולטי ויטמין לנשים
ויטמינים

מולטי ויטמין לנשים

כל בני האדם שואפים להגיע לכדי איזון, הם מנסים לישון יותר טוב, לאכול נכון יותר, או להתאמן יותר. כולם משתדלים לנווט את לוח הזמנים עם

לצפייה »
ויטמינים לנשירת שיער
ויטמינים

ויטמינים לנשירת שיער

כל אחד, ובעיקר הנשים, חפץ להתהדר בשיער בריא, בעל נפח וארוך למדי. הבשורות הרעות הן שלא תמיד אפשר להשיג זאת. שיער עשוי להיות שמנוני או

לצפייה »
ויטמינים לשיער
ויטמינים

ויטמינים לשיער

 מי מבינכם איננו רוצה שיער בריא ושופע? בוודאי שכולכם הייתם רוצים בכך. יש המון דברים שאפשר לעשות כדי להשיג זאת, כמו למשל – להקפיד על

לצפייה »
מולטי ויטמין לילדים
ויטמינים

מולטי ויטמין לילדים

בתור הורים, בוודאי שהבריאות של הילדים שלכם בראש מעיינכם, ואכילת תזונה מאוזנת ובריאה היא בראש סדר העדיפויות לשם התפתחות וצמיחה של הילדים שלכם. אך עם

לצפייה »
מולטי ויטמין לגבר
ויטמינים

מולטי ויטמין לגבר

גברים זקוקים לוויטמינים ולמינרלים בשביל שהגוף שלהם יפעל כהלכה. נוכח העובדה שמעט מהחומרים הללו מיוצרים באופן טבעי באמצעות הגוף, אחרים צריכים להירכש ממקורות אחרים, משמע

לצפייה »
ויטמין e לפנים
ויטמינים

ויטמין e לפנים

מינרלים או ויטמינים נחשבים כמעצימים של הלחות, שהופכת את עור הפנים לזוהר, לחלק או לגמיש. לכל הטוב הזה נלווה ויטמין e לפנים, ויש מי ששואל

לצפייה »
ויטמין סי אקוסאפ
ויטמינים

ויטמין סי אקוסאפ

ויטמין סי אקוסאפ נחשב לממש חיוני, בעיקר מכיוון שהגוף שלכם אינו מסוגל לייצר אותו. הוא מסיס במים. חרף העובדה שלרוב מומלץ לקבל את צריכת ויטמין

לצפייה »
ויטמין C לפנים
ויטמינים

ויטמין c לפנים

ויטמין C הוא אגדי בעולם טיפוח העור של הפנים. ככלל, יש הטוענים שהוא הגביע הקדוש לכל מה שקשור לעור הפנים, ולא בכדי. אתם עשויים לקבל

לצפייה »

תפריט נגישות

חדש באתר תרופות סבתא

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר תרופות סבתא
כי סבתא דואגת לכם גם לפרנסה 💝